درخواست شرکت‌های بزرگ انرژی فرانسه برای کاهش مصرف انرژی

شرکت‌های بزرگ انرژی فرانسه روز یکشنبه خواستار کاهش فوری مصرف برای مقابله با بحران انرژی شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از هفته‌نامه دو دیمانش، رؤسای شرکت‌های بزرگ انرژی فرانسه روز یکشنبه (پنجم تیرماه) از مردم و شرکت‌ها خواستند تا به‌منظور آمادگی برای بحران چالش‌برانگیز انرژی، مصرف برق خود را به‌سرعت کاهش دهند.

مدیران‌عامل شرکت‌های انرژی انجی و توتال فرانسه با انتشار نامه‌ای سرگشاده در هفته‌نامه دو دیمانش، اعلام کردند: همه ما باید مصرف خود را کاهش دهیم تا بتوانیم فضای فعالیت را دوباره به‌دست آوریم.

در این نامه به کاهش شدید محموله‌های گاز روسیه و همچنین افت تولید برق به دلیل مشکلات ناشی از تعمیر و نگهداری اشاره شده است.

الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه، روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور در نظر دارد تأسیسات ذخیره گاز خود را تا اوایل پاییز تکمیل کند. هم‌اکنون، تأسیسات ذخیره‌سازی گاز فرانسه ۵۹ درصد تکمیل شده است.

تنش‌های بین روسیه و اوکراین، توجه را به سمت وابستگی اروپا به گاز روسیه معطوف کرده و کشورهای اروپایی را بر آن داشته است تا برای یافتن منبع انرژی جایگزین به‌شدت تلاش کنند.

رسانه‌های فرانسه در ماه مارس گزارش دادند که پس از اعلام آمادگی آمریکا برای افزایش صادرات به اروپا، دولت این کشور با شرکت توتال انرجیز درباره افزایش ظرفیت دریافت ال‌ان‌جی مذاکره کرده است.

مدیران این شرکت انرژی در نامه خود اعلام کردند: «انجام سریع چنین اقدامی در فصل تابستان به ما کمک می‌کند که به‌ویژه برای حفظ ذخایر گازی خود در ابتدای فصل زمستان آینده آمادگی بهتری داشته باشیم. آنها افزودند که تلاش برای کاهش مصرف باید فوری، جمعی و گسترده باشد.

آنها همچنین به تلاش‌های خود برای یافتن منابع جدید گاز و ساخت پایانه شناور گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) در بندر شمالی لو آور اشاره کردند.

فرانسه به‌تازگی سازوگار خود را برای تنظیم قیمت گاز تا پایان سال تمدید کرده است. هدف از این سامانه که در اصل تا پایان ماه ژوئن برنامه‌ریزی شده بود، کاهش آثار ناشی از افزایش قیمت‌های انرژی بر قدرت خرید مشتریان است.

کد خبر 458690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =