فرانسه خواهان بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی شد

یک مقام ریاست‌جمهوری فرانسه از درخواست این کشور برای بازگشت ایران و ونزوئلا به بازارهای نفت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام ریاست‌جمهوری فرانسه روز دوشنبه (ششم تیرماه) اعلام کرد که این کشور خواستار بازگشت ایران و ونزوئلا به بازارهای نفت است تا از فشار ناشی از محدودیت عرضه انرژی از سوی روسیه و افزایش قیمت‌ها کاسته شود.

پاریس همچنین خواستار استفاده از سازوکاری برنامه‌ریزی‌شده برای محدود کردن هر چه بیشتر قیمت نفت شد که تنها به تولید روسیه محدود نشود.

رؤسای شرکت‌های بزرگ انرژی فرانسه روز یکشنبه (پنجم تیرماه) از مردم و شرکت‌ها خواستند تا به‌منظور آمادگی برای بحران چالش‌برانگیز انرژی، مصرف برق خود را به‌سرعت کاهش دهند.

مدیران‌عامل شرکت‌های انرژی انجی و توتال فرانسه با انتشار نامه‌ای سرگشاده در هفته‌نامه دو دیمانش، اعلام کردند: همه ما باید مصرف خود را کاهش دهیم تا بتوانیم فضای فعالیت را دوباره به‌دست آوریم.

تنش‌های بین روسیه و اوکراین، توجه را به سمت وابستگی اروپا به گاز روسیه معطوف کرده و کشورهای اروپایی را بر آن داشته است تا برای یافتن منبع انرژی جایگزین به‌شدت تلاش کنند.

رسانه‌های فرانسه در ماه مارس گزارش دادند که پس از اعلام آمادگی آمریکا برای افزایش صادرات به اروپا، دولت این کشور با شرکت توتال انرجیز درباره افزایش ظرفیت دریافت ال‌ان‌جی مذاکره کرده است.

کد خبر 458693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =