لزوم هم‌افزایی و نظارت بیشتر افسران ایمنی در عملیات

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران بر لزوم هم‌افزایی و نظارت بیشتر افسران ایمنی در موقعیت‌های عملیاتی استقرار دستگاه‌های حفاری به‌منظور بکارگیری استانداردها، صیانت و حفظ سلامت نیروهای انسانی به‌عنوان ارزشمندترین سرمایه سازمان تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران حمیدرضا گلپایگانی در نشست با معاونین، مدیران و رؤسای عملیاتی و ستادی شرکت گفت: انتظار می‌رود میان رؤسای دستگاه‌های حفاری، کارکنان عملیاتی و افسران ایمنی تعامل و ارتباط تنگاتنگ و بیش از پیش حاصل و با توجه به استانداردهای تعریف شده برای هر کار، ضمن اولویت بخشی به ضوابط و مقررات، اجرای برنامه‌های عملیاتی در نهایت ایمن انجام شود.

وی افزود: صنعت حفاری در ردیف صنایع پرخطر، دارای ریسک بالا و دشواری‌های مختص به خود از نظر سختی کار در مواجهه با طبیعت ناشناخته، شرایط اقلیمی و نوع ابزار و تجهیزات است که بی‌تردید رعایت نکات ایمنی فردی و جمعی می‌تواند در به حداقل رساندن مخاطرات تأثیرگذار باشد.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: باید شعار اول ایمنی و بعد کار و تقویت فرهنگ ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) در بخش‌های مختلف شرکت مورد اهتمام ویژه قرار گیرد تا کارها ‌در کمال سلامت‌، اثربخش و برای افزایش راندمان و کیفیت کار و بهره‌وری مطلوب به نتیجه برسد.

گلپایگانی در همین حال بروز حوادث احتمالی در حین کار را اجتناب‌ناپذیر اما قابل پیشگیری دانست و گفت: در صورت بروز حادثه ضمن اطلاع‌رسانی به مدیریت‌های مرتبط از جمله خدمات پزشکی و بهبود روابط کار در حوزه مدیریت منابع انسانی، مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست، می‌بایست در نزدیکترین زمان ممکن با استفاده از خدمات اورژانس از جمله خدمات هلی‌کوپتری در صورت نیاز، مصدوم را در سریع‌ترین زمان به مراکز درمانی انتقال دهد و تا بهبودی کامل و ترخیص، ‌مسائل مربوط به درمان وی به‌طور جد پیگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت بهینه‌سازی هزینه‌ها، تعمیرات دوره‌ای و دقت عمل در کار و استفاده از تجهیزات به‌منظور پیشگیری از وقفه در عملیات حفاری، اظهار کرد: تقویت بخش عملیات و تأمین نیروی انسانی آن به‌منظور افزایش راندمان کار بسیار مهم و برای شرکت حائز اهمیت است و در این ارتباط ضروری است کارکنان عملیاتی که هم‌اکنون در مدیریت‌ها و واحدهای ستادی مشغول به‌کار هستند در حوزه‌های عملیات ساماندهی شوند و در سمت‌های تعریف شده انجام وظیفه کنند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت ملی حفاری ایران در ادامه از مدیران خواست تا با هدف رضایت‌مندی و ایجاد انگیزش بیشتر با حضور مستمر در مناطق عملیاتی از نزدیک مشکلات کاری و شخصی کارکنان اقماری را بررسی، پیگیری و در محل تصمیم بگیرند و در صورت نیاز به مدیریت ارشد شرکت گزارش کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی شود.

گلپایگانی با قدردانی از همکاری و همیاری سازندگان، صنعتگران و تأمین‌کنندگان اقلام مورد نیاز کاربردی در صنعت حفاری، از مدیریت‌های پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت و تدارکات و امور کالا خواست تا نسبت به شناسایی شرکت‌های سازنده قطعات و تجهیزات و مجموعه‌های دانش‌بنیان اقدام و ضمن بررسی ظرفیت‌های ساخت داخل، از توان فنی آنها در توسعه همکاری‌ها استفاده کنند.

وی در پایان رایزنی مستمر و هماهنگی میان مدیریت‌های تدارکات و امور کالا و خدمات برای تأمین و ارسال به‌موقع اقلام مورد نیاز دستگاه‌های حفاری در مناطق عملیاتی را یادآور شد و تصریح کرد: این موضوع سبب سرعت‌بخشیدن به کارها، جلوگیری از ایجاد توقف در عملیات و در نتیجه پاسخگویی به‌موقع به شرکت‌های کارفرمایی و درآمدزایی می‌شود.

کد خبر 458950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =