۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
  • کد خبر: 459091
صنایع اتریش از گاز به نفت روی می‌آورند

اتریش در نظر دارد به صنایع خود دستور دهد هر جا می‌توانند به جای گاز طبیعی از نفت خام به‌عنوان خوراک استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از وین، لئونور گیوسلر، وزیر انرژی اتریش روز سه‌شنبه (۱۴ تیرماه) در نشستی خبری گفت: در حالی که این کشور برای ذخیره‌سازی گاز طبیعی در صورت قطع عرضه از سوی روسیه تلاش می‌کند، به صنایع و شرکت‌ها دستور خواهد داد تا در صورت امکان، نیروگاه‌ها را با خوراک‌های جایگزین‌های به‌ویژه نفت اداره کنند.

اتریش ۸۰ درصد گاز طبیعی خود را از روسیه وارد می‌کند، اما بیشتر برق آن از انرژی برقابی تأمین می‌شود و گاز اندکی در نیروگاه‌های تولید برق خود مصرف می‌کند، با این حال، گاز نقش مهمی در صنایعی مانند فولاد و کاغذ و گرمایش دارد.

از زمان آغاز تنش‌ها بین روسیه و اوکراین، اتریش به‌دنبال منابع جایگزین گاز بوده و در حال رقابت برای پر کردن مخازن ذخیره‌سازی گاز خود پیش از آغاز فصل سرد است.

وزیر انرژی اتریش اعلام کرد که به نیروگاه‌ها و شرکت‌های صنعتی دستور داده می‌شود سیستم‌های خود را برای مصرف سوخت ترکیبی افزایش دهند تا جایی که از نظر فنی و اقتصادی امکان‌پذیر باشد.

گیوسلر افزود: این اقدام که باید از سوی کارگروه اصلی مجلس عوام اتریش تأیید شود، مصرف‌کنندگان بزرگ گاز را هدف قرار می‌دهد و بیشترین مصرف مربوط به گرمایش منطقه‌ای است که شامل تحویل آب گرم از یک نیروگاه گرمایشی به مصرف‌کنندگان است.

در وین، بزرگ‌ترین مرکز گرمایش منطقه‌ای اتریش، بخش زیادی از نیروگاه‌های گرمایش منطقه‌ای از سوخت گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

گیوسلر پس از نشستی با کارشناسان درباره ذخیره‌سازی گاز کشور به‌دلیل کاهش سرعت انتقال گاز به مراکز ذخیره‌سازی طی هفته  گذشته این سخنان را مطرح کرد.

وزیر انرژی اتریش گفت: مقدار انتقال گاز از آن زمان افزایش یافته است و نیازی به انتقال به سطح دوم طرح سه‌مرحله‌ای گاز اضطراری نیست.

کد خبر 459091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =