۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
  • کد خبر: 459219
صنایع فرانسه با بیم قطع گاز به نفت روی آوردند

شرکت‌های پرمصرف انرژی فرانسه به‌دلیل نگرانی از قطع گاز روسیه، در تلاش هستند سوخت مصرفی در سیستم‌های خود را از گاز به نفت تغییر دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت‌های پرمصرف انرژی فرانسه با سرعت بخشیدن به برنامه‌های اضطراری خود در تلاش هستند سوخت مصرفی در دیگ‌های بخار را از گاز به نفت تغییر دهند تا در صورت کاهش بیشتر عرضه گاز از سوی روسیه، بتوانند از اختلال در فعالیت این تأسیسات و در نتیجه قطع برق جلوگیری کنند.

برخی مدیران بلندپایه ضمن شرکت در یک کنفرانس تجاری و اقتصادی در جنوب فرانسه، اعلام کردند که برای خاموشی‌های احتمالی آماده می‌شوند.

فلورنت منگاکس، مدیر شرکت میشلن فرانسه، یکی از پیشروترین تولیدکنندگان لاستیک خودرو در جهان گفت: سیستم دیگ‌های بخار خود را تغییر داده‌ایم، از این رو می‌توانند با گاز یا نفت کار کنند و در صورت نیاز حتی می‌توانیم از زغال‌سنگ نیز استفاده کنیم.

وی افزود: هدف از این اقدام، جلوگیری از تعطیلی کارخانه در صورت روبه‌رو شدن با کمبود گاز است، در حالی که احتمال کمبود گاز در اروپا وجود دارد، نفت همچنان به‌عنوان جایگزین در دسترس خواهد بود.

به گفته منگاکس، چند روز زمان می‌برد تا تولید لاستیک در یک کارخانه تولیدی آغاز شود، از این رو عرضه مداوم انرژی ضروری است.

روسیه در ماه ژوئن جریان گاز خط لوله نورد استریم یک، مسیر اصلی انتقال گاز این کشور به غرب اروپا را به ۴۰ درصد کاهش داد. سیاستمداران و صنایع نگران هستند که به‌دلیل تنش‌های میان روسیه و اوکراین، کاهش بیشتری در عرضه گاز ایجاد شود.

صنایع سراسر اروپا به استفاده از سوخت آلاینده‌تر از گاز متوسل شده‌اند، زیرا به جای اجرای اهداف بلندمدت خود برای تغییر در سوخت مصرفی و استفاده از سوخت بدون کربن، اولویت را به مقابله با هزینه‌های واردشده بر اقتصاد به‌دلیل اختلال در فعالیت و افزایش قیمت‌های انرژی می‌دهند.

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه، در گفت‌وگو با مدیران بلندپایه شرکت‌های حاضر در این کنفرانس گفت: آماده نشدن برای کمبود انرژی سهل‌انگارانه است.

فرانسه برای تأمین حدود ۷۰ درصد برق خود به انرژی هسته‌ای وابسته است و این نشان می‌دهد وابستگی مستقیم این کشور به گاز روسیه بسیار کمتر از همسایه خود آلمان است.

با این حال، شرکت ئی‌دی‌اف، تولیدکننده دولتی برق فرانسه، به‌دلیل قطع برق در نیروگاه‌های فرسوده خود، در تلاش است نیاز برق این کشور را تأمین کند و از این رو فشار بیشتری را بر سایر بخش‌های انرژی وارد کرده است.

در پی بازرسی‌ها و انجام تعمیرات، تولید انرژی در ۲۹ رآکتور از ۵۶ رآکتور هسته‌ای این شرکت متوقف شده است.

کد خبر 459219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =