۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
  • کد خبر: 458972
هشدار جیره‌بندی گاز در سوئیس

وزیر انرژی سوئیس از احتمال کمبود عرضه گاز و در نتیجه جیره‌بندی مصرف آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سیمونتا سوماروگا با اشاره به اینکه دولت نمی‌تواند تضمین دهد که همواره گاز کافی برای مصرف باشد، اعلام کرد: کسب‌وکارهای سوئیس اولویت نخست جیره‌بندی انرژی در صورت کمبود عرضه هستند.

سوئیس کشوری محصور در خشکی است و گاز موردنیاز خود را از طریق مراکز معاملاتی در کشورهای همسایه واقع در اتحادیه اروپا تأمین می‌کند، بنابراین اختلال در عرضه گاز این منطقه، سوئیس را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

بر اساس داده‌های دولتی، تقاضای گاز این کشور به نسبت کم است و حدود ۱۵ درصد از کل مصرف انرژی سوئیس را به خود اختصاص می‌دهد. حدود ۴۲ درصد از گاز برای گرم کردن خانه‌ها و باقی آن در صنایع و بخش‌های خدمات و حمل‌ونقل استفاده می‌شود، با این حال، این کشور همچنان به واردات نفت و گاز وابسته است.

به گفته سوماروگا، به همین دلیل است که هیچ‌کس نمی‌تواند تضمین کند همیشه گاز کافی برای همه وجود داشته باشد.

اظهارات وی پس از آن بیان شد که دولت سوئیس با اعلام طرح‌های خود برای رفع کمبود احتمالی گاز طبیعی در زمستان امسال، گفت دولت در صورت ناکافی بودن دیگر اقدام‌ها، به جیره‌بندی انرژی روی می‌آورد.

در صورت کمبود گاز و برق در سوئیس، ابتدا انرژی مصرفی کسب‌وکارها جیره‌بندی می‌شود.

وی افزود: ابتدا مصرف انرژی برای پله‌های برقی‌ یا تابلوهای نئونی محدود خواهد شد، دولت می‌خواهد طولانی‌ترین زمان مصرف را برای خانوارها در نظر بگیرد.

وزیر انرژی سوئیس از ایالت‌های این کشور خواست در توسعه انرژی خورشیدی، زیست‌گاز، بادی و برق‌آبی سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.

آلمان، همسایه این کشور، ماه گذشته پس از کاهش عرضه گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم-۱، پیش از اقدام دولت برای جیره‌بندی مصرف سوخت، مرحله دوم از طرح سه مرحله‌ای اضطراری گاز این کشور را اجرایی کرد.

کد خبر 458972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =