دوره آموزش متوازن‌سازی کار و زندگی بانوان شاغل برگزار شد

حوزه مشاور مدیرعامل در امور زنان و خانواده و اداره آموزش شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، دوره آموزش «متوازن‌سازی کار و زندگی» ویژه بانوان شاغل در نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت‌های تابعه را برگزار کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، فرانک حمیدی، مشاور مدیرعامل در امور زنان و خانواده، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را پاسخ به نیازهای روان‌شناختی بانوان شاغل عنوان کرد و گفت: دوره آموزشی مذکور، آغازگر سلسله دوره‌های آموزشی حوزه زنان است که با رویکرد نیازمحور سازمانی تعریف شده و به‌منظور تبیین برنامه‌های ابلاغی امور زنان شرکت ملی نفت ایران با سرفصل‌های توانمندسازی و توسعه شاخص‌های سلامت زنان شاغل به اجرا درمی‌آید.

وی افزود: تعریف توازن و شناسایی حوزه‌های مهم زندگی و کار، شاخص‌های توسعه فردی و توانمندسازی بانوان، عوامل برهم‌زننده توازن و پیامدهای بی‌توازنی بین محیط کار و زندگی از مهم‌ترین محورهای این دوره آموزشی هستند.

مشاور مدیرعامل در امور زنان و خانواده، ادامه داد: ایجاد توازن درونی بین خواسته‌ها، نیازها، افکار و گفتار، مدیریت عوامل ایجادکننده توازن، اولویت‌بندی مجدد متوازن‌سازی، متناسب با زمان قرار گرفتن فرد در موقعیت‌های مختلف، شناسایی و مدیریت عوامل برهم‌زننده توازن بین کار و زندگی مواردی است که بانوان شاغل باید نسبت به آن شناخت پیدا کنند.

حمیدی اضافه کرد: ارتقای سطح آگاهی و دانش فردی و اجتماعی، آسیب‌شناسی و تبیین راهبردهای سلامت جسمی، روانی زنان شاغل، شناسایی ارتباط اشتغال زنان و خانواده در محیط‌های کاری و تلاش برای شناخت ملزومات و درک زیرساخت‌های لازم در بروز خلاقیت و نوآوری و توانمندی و افزایش تأثیرگذاری از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی هستند.

وی برنامه‌ریزی و برگزاری دوره و کارگاه‌های آموزشی بیماری‌های ناشی از کار و پیشگیری از آنها، اصول تغذیه سالم، مدیریت استرس و مراقبت‌های روان‌شناختی و سلامت روان در مرداد و شهریورماه امسال را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده از سوی حوزه مشاور مدیرعامل در امور زنان و خانواده اعلام کرد.

مشاور مدیرعامل در امور زنان و خانواده یادآور شد: تدریس دوره آموزشی پیش‌گفته به‌مدت سه روز و از سوی فهیمه قبیتی، دکترای روان‌شناسی اجتماعی و مؤلف ۱۱ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف روان‌شناسی کار، خانواده و رشد کیفیت زندگی انجام شد.

دوره آموزشی متوازن‌سازی کار و زندگی با همکاری واحد آموزش شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از ۲۱ تا ۲۳ تیرماه امسال در مجتمع آموزشی محمودآباد برگزار شد.

کد خبر 459427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =