تعمیرات اساسی تنها منطقه فعال گازی غرب کشور آغاز شد

عملیات تعمیرات اساسی منطقه عملیاتی تنگ‌بیجار به‌منظور تأمین پایدار سوخت زمستانی غرب کشور و پایداری شبکه گاز و استمرار تأمین خوراک صنایع پایین‌دستی آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی، با برنامه‌ریزی‌ها در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب و مناطق عملیاتی آن با هماهنگی ستاد شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، تعمیرات اساسی این منطقه با استفاده از توان فنی و ظرفیت‌های داخلی این شرکت آغاز شد.

محسن بیات، رئیس منطقه عملیاتی نفت‌شهر/ تنگ‌بیجار با اعلام این خبر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها به‌منظور تولید بخشی از سوخت زمستانی غرب کشور، نگهداشت تولید پایدار، صیانت از سرمایه‌های ملی، همه مراحل انجام این عملیات با اتکا به توانمندی داخلی و تلاش شبانه‌روزی کارکنان با استفاده از ظرفیت‌های موجود منطقه یادشده در کمتر از یک ماه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: انجام این تعمیرات با رعایت کامل پروتکل‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت الزام‌های اچ‌اس‌ئی صنعت نفت و در هماهنگی کامل با پالایشگاه گاز ایلام انجام می‌شود.

رئیس منطقه عملیاتی نفت‌شهر/ تنگ بیجار، در ادامه با اشاره به‌ اهداف انجام این تعمیرات گفت: تعمیرات اساسی منطقه عملیاتی تنگ‌بیجار با هدف اطمینان از عملکرد ایمن و آمادگی کامل تأسیسات به‌منظور تولید گاز در فصل سرما با مشارکت تمامی واحدهای منطقه به‌ویژه واحد تعمیرات، بهره‌برداری، اچ‌اس‌ئی، بازرسی و حفاظت فنی و خدمات و پشتیبانی انجام می‌شود.

بیات تصریح کرد: عملیات تعمیر اساسی منطقه عملیاتی تنگ‌بیجار شامل مواردی نظیر برش‌کاری و جوشکاری برای تعویض خطوط و نقاط آسیب‌دیده بنا به تشخیص بازرسی و حفاظت فنی، حذف نقاط مرده، بازدید از لخته‌گیرها و تعمیرات‌اساسی ماشین‌آلات و تجهیزات است.

بر اساس برنامه‌ پیش‌بینی‌شده، در این فعالیت تعمیراتی، مواردی از جمله، تخلیه گاز و مایعات و سپس انجام عملیات توپک‌رانی ۴۲ کیلومتر خط ۱۸ اینچ انتقال گاز و چهار حلقه چاه‌، اسپیدگذاری و ایمن‌سازی تأسیسات، برشکاری سرد و گرم، فیت‌آپ و جوشکاری نقاط معیوب، تعمیر و تنظیم شیرهای ایمنی فرایندی و غیرفرآیندی و سرانجام تعمیر و نصب دوباره شیرهای مختلف تأسیسات در دستور کار خواهد بود.

مرکز بهره‌برداری تنگ بیجار و کمانکوه در فاصله ۷۰ کیلومتری شهر ایلام قرار دارد. فاز نخست این مرکز در سال ۱۳۸۶ به بهره‌برداری رسید. ظرفیت این مرکز فرآاورش روزانه ۷ میلیون متر مکعب گاز است که با اجرای فاز دوم، این رقم به ۱۱ میلیون متر مکعب می‌رسد.

کد خبر 459515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =