رئیس‌جمهوری روسیه وارد تهران شد

رئیس‌جمهوری روسیه برای شرکت در هفتمین نشست سران کشورهای ضامن روند آستانه دقایقی پیش در بدو ورود به تهران مورد استقبال وزیر نفت قرار گرفت.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، هواپیمای حامل ولادیمیر پوتین عصر امروز (سه‌شنبه ۲۸ تیرماه) در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشست و پوتین در بدو ورود مورد استقبال جواد اوجی قرار گرفت و قرار است تا ساعتی دیگر از سوی سید ابراهیم رئیسی در مجموعه تاریخی سعدآباد مورد استقبال رسمی قرار گیرد.

تهران میزبان هفتمین و نخستین نشست رئیسان روند آستانه یا صلح سوریه در دوران تصدی رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهوری ایران است و پیش از این نخستین نشست سران روند آستانه یکم آذر ۹۶ در سوچی روسیه و و دومین نشست آن ۱۵ فروردین‌ماه ۹۷ در آنکارا برگزار شد.

پیش‌تر ششمین نشست سران کشورهای ضامن روند آستانه هم به‌دلیل شیوع کرونا در جهان تیرماه ۹۹ به‌صورت مجازی برگزار شد، اما رئیسی برای نخستین بار میزبان این نشست در دوران تصدی ریاست خود در دولت سیزدهم است.

بر پایه این گزارش، تفاهم‌نامه همکاری راهبری بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم نیز صبح امروز به‌صورت آنلاین به امضای محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و ویتالی مارکلوف، قائم مقام مدیرعامل شرکت گازپروم رسید.

توسعه میدان‌های گازی کیش و پارس شمالی، فشار افزایی میدان پارس جنوبی، توسعه ۶ میدان نفتی، سوآپ گاز و فرآورده، تکمیل طرح‌های ال‌ان‌جی، احداث خطوط لوله صادرات گاز و دیگر همکاری‌های علمی و فناورانه از جمله مهم‌ترین محورهای تفاهم‌نامه بوده است.

روابط ایران و روسیه در دولت سیزدهم با حمایت رئیسی و پوتین در مسیر تازه‌ای قرار گرفته است و دو طرف خواهان گسترش روابط در همه سطوح اقتصادی و سیاسی هستند، هم‌اکنون نیز ۴ میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های مختلف روس برای سرمایه‌گذاری اجرا شده و سرمایه‌گذاری خارجی دولت رئیسی از این جهت با جهشی خیره‌کننده روبه‌روست.

کد خبر 459608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =