استمرار روند توسعه مناسبات راهبردی تهران و مسکو

آخرین وضع روابط دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در دیدار رؤسای جمهوری دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر توسعه مناسبات دو کشور در عرصه‌های مختلف تأکید شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، ولادیمیر پوتین که عصر روز سه‌شنبه (۲۸ تیرماه) برای شرکت در اجلاس سه‌جانبه کشورهای ضامن روند آستانه به ایران سفر کرد، پس از ورود به تهران، با حضور در نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران، با سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری کشورمان دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف ضمن مرور آخرین وضع مناسبات میان دو کشور که در دوره اخیر رشد قابل توجهی داشته است، از جهش در روابط دوجانبه به‌ویژه در حوزه اقتصادی، امنیتی، زیرساختی، انرژی، تجارت و صنعت ابراز خشنودی و اراده خود را برای تداوم این مسیر و تقویت آن ابراز کردند.

در عین حال دو طرف ضمن یادآوری موفقیت‌های مشترک در مقابله با تروریسم، بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های جدید منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تأکید کردند و از اراده جدی خود برای تقویت امنیت کشورهای مستقل در منطقه خبر دادند.

رئیسی در این دیدار اراده دو کشور بر توسعه مناسبات دوجانبه را قابل توجه خواند و گفت: پس از دیدار در مسکو و عشق‌آباد، روند همکاری‌ها رو به رشد بوده و این روند همچنان باید تقویت شود.

رئیس‌جمهوری با اشاره به سابقه همکاری موفقیت‌آمیز دو کشور در مبارزه با تروریسم در سوریه، این همکاری را زمینه‌ساز تقویت امنیت و ثبات در منطقه دانست و افزود: کشورهایی که در منطقه غرب آسیا مدعی مبارزه با تروریسم بودند، هیچ گام مؤثری در این زمینه برنداشتند، اما این جمهوری اسلامی ایران و روسیه بودند که با همکاری جدی در بحث مبارزه با تروریسم، صداقت و اراده جدی خود را در این زمینه نشان دادند.

رئیس‌جمهوری روسیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در سرزمین میهمان‌نواز ایران، از افزایش همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه امنیت بین‌المللی خبر داد و گفت: ایران و روسیه سهم بسیار بزرگی در حل‌ و فصل بحران سوریه دارند.

کد خبر 459611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =