ثبات در جریان انتقال گاز با خط لوله نورد استریم-۱

داده‌های مربوط به اپراتورهای خطوط لوله نشان داد که جریان گاز از خط لوله نورد استریم-۱ به آلمان پایدار، اما جریان خط لوله یامال کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داده‌های اپراتورها نشان داد جریان انتقال گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم-۱ به آلمان روز جمعه (۳۱ تیرماه) همچنان پایدار بود، اما جریان گاز در بخش شرقی خط لوله یامال - اروپا، خط لوله انتقال گاز از آلمان به لهستان، کاهش یافته است.

فعالیت خط لوله نورد استریم-۱ که بیش از یک‌سوم صادرات گاز روسیه به اتحادیه اروپا از طریق آن صورت می‌گیرد، پس از ۱۰ روز توقف به‌دلیل انجام عملیات تعمیر و نگهداری سالانه روز پنجشنبه (۳۰ تیرماه) از سرگرفته شد.

با وجود اینکه جریان گاز این خط لوله با همان ۴۰ درصد ظرفیت انتقال پیش از عملیات تعمیر و نگهداری در جریان بود، اما نگرانی‌ها درباره توقف کامل صادرات گاز روسیه از طریق این خط لوله به‌دلیل بی‌ثباتی‌های سیاسی همچنان ادامه دارد.

داده‌های شرکت گسکید، اپراتور خط لوله آلمان، نشان داد جریان گاز از بخش شرقی خط لوله یامال - اروپا، خط لوله انتقال گاز از آلمان به لهستان، صبح جمعه کاهش یافته است.

همچنین داده‌های اپراتور سامانه انتقال گاز اوکراین نشان داد جریان گاز از اوکراین به اسلواکی از طریق مرز ولکه کاپوشانی روز جمعه پایدار و با ظرفیت ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب در روز در جریان بود که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است.

شرکت دولتی گازپروم روسیه اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود عرضه گاز این شرکت به اروپا از طریق اوکراین و از ورودی سودژه روز جمعه ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب باشد که نسبت به روز قبل اندکی کاهش داشته است. روز قبل ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب گاز از این منطقه صادر شده بود.

کد خبر 459791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =