۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
  • کد خبر: 459878
اروپا از تحریم‌ شرکت‌های روس کوتاه آمد

اعضای اتحادیه اروپا به‌منظور کاهش خطرهای مربوط به امنیت انرژی جهان، تحریم‌ها علیه دو شرکت دولتی روسنفت و گازپروم روسیه را تعدیل کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کشورهای عضو اتحادیه اروپا با هدف کاهش خطرهای مربوط به امنیت انرژی جهان با اصلاح تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کردند. بر این اساس، دو شرکت دولتی روسنفت و گازپروم روسیه می‌توانند نفت خود را به کشورهای ثالث صادر کنند.

شرکت‌های بزرگ تجاری مانند ویتول، گلنکور، ترافیگورا، همچنین شرکت‌های بزرگ نفتی مانند شل و توتال با استناد به تحریم‌های اتحادیه اروپا از جمله محدودیت‌های بیمه‌ای، تجارت نفت روسیه را برای طرف سوم متوقف کرده‌اند.

خرید نفت‌خام دریابرد روسیه توسط شرکت‌های اتحادیه اروپا و صادرات آن به کشورهای ثالث مجاز است، اما با توجه به تغییرات در تحریم‌های روسیه که از روز جمعه (۳۱ تیرماه) اجرایی شد، پرداخت‌های مربوط به چنین محموله‌هایی ممنوع نخواهد بود.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: به‌منظور جلوگیری از هرگونه پیامد منفی احتمالی برای امنیت غذا و انرژی جهان، اتحادیه اروپا تصمیم گرفت معافیت مربوط به ممنوعیت مبادلات محصولات کشاورزی و حمل‌ونقل نفت به کشورهای ثالث با بعضی از نهادهای دولتی را تمدید کند.

منابع آگاه گفته‌اند محدودیت‌های اتحادیه اروپا سبب می‌شود چین و هند از طریق شرکت‌های تجاری خصوصی کوچک‌تر نفت بخرند و معامله نفت روسیه در مناطقی انجام شود که بیمه حوادث خوبی ندارند و از کشتی‌های قدیمی‌تر برای حمل آن استفاده می‌کنند.

کد خبر 459878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =