حراست در شناسایی و اصلاح فرآیندهای فسادزا نقشی اساسی دارد

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، نگاه خود به نهاد حراست را برآمده از یک اعتقاد قلبی دانست و گفت: جا دارد تمامی مدیران و دست‌اندرکاران صنعت نفت، دغدغه‌های خود را از جنس دغدغه‌های حراست ببینند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، حمیدرضا گلپایگانی در مجمع نهایی رسیدگی به عملکرد سال ۱۴۰۰ حراست این شرکت، با بیان اینکه برای رسیدن به وضع مطلوب در هر مجموعه‌ای، هرکس وظیفه دارد از خود آغاز کند، توجه به ساختار سازمانی را یک اصل دانست و افزود: بی‌شک برای اینکه مجموعه حراست بهترین بهره‌وری و بازدهی را داشته باشد، باید میان ساختار و مأموریت‌های آن تناسب ایجاد کرد.

وی در ادامه از مبارزه با فساد به‌عنوان «جهاد اکبر» یاد کرد و برای رسیدن به این هدف، اصل هماهنگی میان اجزای یک سازمان را اصلی اساسی خواند و افزود: حراست در شناسایی و اصلاح فرآیندهای فسادزا نقشی اساسی و بی‌بدیل دارد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ضمن تشریح مزایای بخشی‌نگری در سازمان و تبیین تفاوت آن با خصوصی‌نگری، خود را قائل به این نگاه دانست و با تشریح اهمیت این شرکت و بیان نقش آن در توسعه صنعت نفت در 40 سالی که از تأسیس آن می‌گذرد، با یادآور شدن ماهیت خودگردان آن تأکید کرد: باید از هر آنچه شرکت را از انجام وظیفه خود به این منظور باز می‌دارد حذر کرد و به‌ رفع موانع در فرآیندها پرداخت.

گلپایگانی با اشاره به مباحث مرتبط با مسؤلیت اجتماعی به‌عنوان جزء لاینفک فعالیت‌ها ابراز امیدواری کرد: همان‌گونه که به‌ همت سرمایه انسانی شرکت‌، تعداد دکل‌های فعال این سازمان از ابتدای شروع به‌ کار دولت سیزدهم از ۵۲ به ۶۲ دکل افزایش یافته است، در آینده با بازسازی و راه‌اندازی و به‌کارگیری دکل‌های این شرکت در میدان‌های نفت و گاز به‌ویژه پروژه ۲۸ مخزن‌، شمار دکل‌های فعال به بیش از ۷۰ دکل افزایش می‌یابد.

استانداردسازی و اصلاح فرآیندها، خواست حراست شرکت ملی نفت ایران است

در ادامه این نشست، علیرضا دامغانی، معاون سازمان حراست شرکت ملی نفت ایران، با مغتنم شمردن مجامع ‌ارزیابی عملکرد حراست‌ها که در سطح شرکت ملی نفت ایران در حال برگزاری است، به اهمیت خلق فرصت‌های این‌چنینی اشاره کرد که منجر به دیده شدن زحمات عوامل حراست، بیان مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده از سوی هریک از حراست‌های تابع، برشمردن مهم‌ترین برنامه‌های آتی آنها و شناسایی مهم‌ترین نقاط قابل بهبود در سایه هم‌فکری و هم‌افزایی می‌شود.

وی نقشه‌ راه حراست شرکت ملی نفت را مشخص دانست و با بیان اهمیت استانداردسازی و لزوم اصلاح فرآیندها، ضرورت حضور گام‌به‌گام حراست در روند برگزاری معاملات را یادآور شد.

معاون سازمان حراست شرکت ملی نفت با اشاره به ماهیت خودگردان شرکت ملی حفاری ایران اشاره کرد که این مسئله لزوم عملکرد دانش‌بنیان در این مجموعه را  دوچندان می‌سازد.

دامغانی ارائه گزارش‌های ماهانه مبتنی بر دو قالب پیش‌بینی و تحلیل را به‌ ازای هر پروژه در حال اجرا، تکلیفی به‌عهده حراست دانست که در کنار فراهم کردن امکان برنامه‌ریزی، تسریع در اجرا و برداشتن گاهای صحیح و سنجیده در این مسیر، به‌نوبه خود به هرچه تنگ‌تر شدن گلوگاه‌های‌های فسادزا منجر می‌شود.

وی ضمن تأکید بر ضرورت استفاده از نیروهای متخصص، ستاد حراست شرکت ملی نفت ایران را دارای ظرفیتی بالا خواند که آماده هرگونه همکاری با شرکت ملی حفاری ایران برای کاستن از نقاط آسیب‌پذیر است.

گفتنی است در پایان این جلسه، ضمن روشن کردن نقاط قابل بهبود حراست شرکت ملی حفاری ایران، تصمیم‌هایی در حوزه‌های عملیات، کارکنان، الکترونیک، فناوری اطلاعات، آموزش و ساختار حراست این شرکت دریافت و تصویب شد.

کد خبر 459994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =