مطالبات بانوان صنعت نفت با جدیت پیگیری می‌شود

مشاوران وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور زنان و خانواده و طی سفری دو روزه ضمن بازدید از پایانه نفتی خارک مسائل و مشکلات بانوان شاغل و خانواده کارکنان این منطقه را بررسی و بر پیگیری مطلبات بانوان صنعت نفت تأکید کردند.

به گزارش شانا، زینب قیصری در این نشست ضمن ابلاغ پیام تشکر وزیر نفت از کارکنان سخت‌کوش پایانه نفتی خارک، با تأکید بر نقش بی‌بدیل بانوان صنعت نفت کشور در خط مقدم جهاد اقتصادی، گفت: هدف از این سفر بررسی مشکلات زنان و خانواده‌های ساکن در منطقه خارک و تلاش برای رفع آنهاست.

 وی با بیان اینکه در صنعت نفت زنان توانمندی وجود دارند که افزون بر داشتن تحصیلات تکمیلی، در کنار مردان سوابق و تجارب ارزنده‌ای را به دست آورده‌اند، افزود: نقش زنان در توسعه این صنعت نفت بی‌بدیل و همسان با مردان است.

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده با یادآوری اینکه پیگیری مطالبات بانوان اصلی‌ترین وظیفه امور بانوان و خانواده وزارت نفت است، اظهار کرد: قانون حمایت از خانواده و طرح جوانی جمعیت در کارگروه‌هایی تشکیل و در حال پیگیری است، همچنین چگونگی استفاده کامل از جامعه متخصص بانوان در صنعت نفت را نیز در برنامه داریم.

قیصری ادامه داد: بی‌تردید فعالیت در جزیره خارک با توجه به موقعیت اقلیمی و جغرافیایی آن مشکلات و چالش های را به همراه دارد که در این بازدید ضمن شناسایی این مشکلات از نزدیک، برای رفع آنها تلاش خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: در حوزه بانوان زیرساخت‌های مطلوبی در وزارت نفت وجود دارد که اگر به‌موقع و به‌صورت بهینه در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد، شاهد اتفاق‌های خوبی در آینده خواهیم بود.

نقش ارزشمند بانوان در جامعه و صنعت نفت

عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران نیز در این نشست با بیان اینکه نقش و مأموریت این شرکت کمک به تداوم تولید نفت، گاز و استمرار جریان صادرات نفت کشور است، گفت: خروجی مأموریت عملیاتی شرکت تأمین ارز و به نوعی ورودی اقتصادی دیگر فعالیت‌های کشور خواهد بود.

وی افزود: تداوم صادرات نفت خام و میعانات گازی در شرایط پیچیده عملیاتی، مدیریت ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام، میعانات و فرآورده‌های مورد نظر با هدف پشتیبانی از تولید پایدار گاز کشور و انجام خدمات پرشمار پهلودهی و جداسازی نفتکش‌ها از فعالیت‌های مهم شرکت پایانه‌های نفتی ایران است.

وی به اهمیت نقش بانوان در جامعه و صنعت نفت اشاره و اظهار کرد: نقش و جایگاه زنان در جامعه بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است، به‌طوری‌که بانوان با پشتکار قوی خود توانسته‌اند در کنار خدمت به سلامت روح و روان خانواده، در فعالیت‌های اجتماعی و کار نیز بدرخشند.

شایان توجه است که در این نشست با حضور مشاور وزیر نفت در امور بانوان و خانواده، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، سیدمحمدجواد موسوی، رئیس پایانه نفتی خارک و خدیجه گودرزی، مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور بانوان چالش‌ها و مشکلات حوزه بانوان و خانواده بررسی و برای رفع آن با هم‌افزایی و همکاری در همه سطوح تأکید شد، همچنین در ادامه این نشست از تعدادی بانوان شاغل نمونه و خانواده‌های موفق تجلیل شد.

بر اساس این گزارش، بازدید از تأسیسات ذخیره‌سازی و اسکله‌های صادراتی نفت، بیمارستان نفت خارک، حضور در جمع بانوان شاغل در شرکت پایانه نفتی، دیدار با خانواده‌های ساکن جزیره و بازدید از زیر ساخت‌های ورزشی شرکت پایانه‌های نفتی ایران از دیگر برنامه‌های مشاور وزیر نفت در امور بانوان و خانواده در این سفر دو روزه بود.

کد خبر 460230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =