تولید نفت ۱۳ عضو اوپک به مرز ۲۹ میلیون بشکه در روز رسید

تولید نفت خام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر اساس گزارش این سازمان در ماه اوت (مردادماه - شهریورماه) ۲۱۶ هزار بشکه‌ افزایش یافت.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، گزارش ماه اوت اوپک نشان می‌دهد ۱۳ عضو این سازمان بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه ژوئیه (تیرماه - مردادماه)، ۲۸ میلیون و ۸۹۶ هزار بشکه نفت خام تولید کردند که ۲۱۶ هزار بشکه بیشتر از ۲۸ میلیون و ۶۸۰ هزار بشکه ماه ژوئن بوده است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش این سازمان، عربستان با تولید روزانه ۱۰ میلیون و ۷۱۴ هزار بشکه، عراق با تولید روزانه ۴ میلیون و ۴۹۶ هزار بشکه و امارات با تولید روزانه ۳ میلیون و ۱۳۱ هزار بشکه، تولیدکنندگان بزرگ اوپک هستند.

ایران در ماه ژوئیه ۲ میلیون و ۵۵۸ هزار بشکه نفت خام تولید کرده که ۱۱ هزار بشکه کمتر از ماه ژوئن (خردادماه - تیرماه) بوده است.

تولید نفت ۱۳ عضو اوپک به مرز ۲۹ میلیون بشکه در روز رسید

کاهش بیش از ۸ دلاری قیمت نفت خام سنگین ایران

قیمت نفت خام سنگین ایران بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک، در ماه ژوئیه نسبت به ماه ژوئن هشت دلار و ۲۲ سنت کاهش یافته است. قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه ژوئیه ۱۰۷ دلار و ۶۳ سنت ثبت شد، در حالی که این رقم در ماه ژوئن ۱۱۵ دلار و ۸۵ سنت برای هر بشکه بود.

میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در سال ۲۰۲۱ میلادی ۶۵ دلار و یک سنت و در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۰۵ دلار و ۴۹ سنت بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه ژوئیه به ۱۰۸ دلار و ۵۵ سنت برای هر بشکه رسید که ۹ دلار و ۱۷ سنت کمتر از ماه ژوئن است.

تولید نفت ۱۳ عضو اوپک به مرز ۲۹ میلیون بشکه در روز رسید

دبیرخانه اوپک مقدار تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۲ را ۱۰۰ دلار و ۳۰ هزار بشکه در روز اعلام کرده است که نسبت به پارسال (۲۰۲۱) بیش از ۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

تولید نفت ۱۳ عضو اوپک به مرز ۲۹ میلیون بشکه در روز رسید

کد خبر 460503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =