چرخ صنعت نفت و گاز با فعالیت دانش‌بنیان‌ها می‌چرخد

مدیرعامل پالایشگاه گاز فجر جم با تأکید بر ضرورت رفع موانع حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت کشور اعلام کرد که چرخ صنعت نفت و گاز با فعالیت آنها حرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدمحمدمهدی هاشمی امروز (دوشنبه، ۲۴ مردادماه) در نشست توسعه بازار شرکت‌های تولیدکننده و دانش‌بنیان کشور در شرکت پالایش گاز فجر جم که به میزبانی این مجموعه در شهر جم در حال برگزاری است، با تأکید بر تحقق شعار سال گفت: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت نفت و گاز بسیار ارزشمند است و صنعت نفت به‌عنوان یکی از صنایع پویا در کشور باید از آنها بهره ببرد.

وی ادامه داد: در این صورت می‌توان بخشی از اقتصاد کشور و چرخ صنعت را به حرکت درآورد و بی‌شک ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد فضایی برای توسعه و رونق، شرایط مناسبی را برای این کار ایجاد کرده است، اما اکنون به لحاظ تأمین‌کنندگان و دانش‌بنیان‌ها دچار محدودیت‌ها، تنگناها و مشکلاتی هستیم. از سوی دیگر شرکت‌های پالایشی و به‌ویژه شرکت پالایشی گاز فجر جم که میزبان این جمع است، مشکلاتی دارد که نیاز بود در یک گردهمایی و نشست‌هایی تخصصی بیشتر به رفع تنگناها پرداخته شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم تصریح کرد: از سویی با ارتباط مطلوبی که بین صنعتگران و شرکت‌های دانش‌بنیان، تولیدکننده و تأمین‌کننده به‌وجود می‌آید، محدودیت‌ها و مشکلات حل و رفع می‌شود و نیازمندی‌ها به‌صورت متقابل اعلام خواهد شد.

هاشمی افزود: این نشست با الگوبرداری از نشست مجتمع گاز پارس جنوبی با همکاری پارک علم و فناوری استان بوشهر و فراخوان از شرکت‌های دانش‌بنیان از سرتاسر کشور برگزار شده و هدف اصلی برداشتن چالش‌های پیش رو و تصمیم‌سازی برای رفع این تنگناهاست.

وی با تأکید بر ضرورت وجود مشاور صنعتی در این شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: به‌عنوان شریکی تجاری انتظار داریم ارتباط تنگاتنگی با دانش‌بنیان‌ها ایجاد شود و می‌خواهیم اینجا قول بدهیم که صنعت، خانه دوم شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم همچنین بیان کرد: مورد دیگری که در بخش صنعت تنگنا ایجاد می‌کند، واهمه و هراسی است که مدیران، مسئولان و کارشناسان در بخش تولید برای محصولاتی که برای بار اول از شرکت‌های دانش‌بنیان وارد عرصه صنعت می‌شود، دارند. پذیرفتن مسئولیت قطعات، دستگاه‌ها و تجهیزاتی که امکان ایجاد مشکل یا حادثه و از دست رفتن تولید چه در فصل گرم سال و چه در فصل سرد را داشته باشند از دغدغه‌های مدیران و مسئولان پالایشگاه‌ها است؛ پذیرفتن مسئولیتی که به لحاظ پایداری تولید و اقتصادی بسیار سنگین است.

هاشمی در پایان یادآور شد: امید است امروز فضایی کلی از نیازمندی‌های شرکت به اطلاع دوستان برسد و نیازهای پالایشگاه و تولیدات فناورانه شرکت‌ها بررسی شود تا از توان آنها استفاده کنیم.

 نسترن مجیدپور

کد خبر 460632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =