تولید گاز ایران از تحریم تأثیر نمی‌گیرد/ تعهد صنعت گاز برای کاهش آلودگی مشعل‌ها

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر اینکه اگر تحریم تا سال‌ها هم ادامه یابد، تولید گاز ایران متأثر از آن نخواهد بود، از تعهد صنعت گاز برای کاهش آلودگی مشعل‌ها نیز خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، احمد زمانی امروز (دوشنبه، ۲۴ مردادماه) در نشست توسعه بازار شرکت‌های تولیدکننده و دانش‌بنیان کشور در شرکت پالایش گاز فجر جم که به میزبانی این مجموعه در شهر جم در حال برگزاری است، گفت:با اقدام‌هایی که بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌دهند، زنجیره ارزش محصول گوگرد را تکمیل می‌کنیم که برای آن نقشه دانش‌بنیان شرکت‌های پالایشی را آماده کردیم و بخشی از آن اقدام‌ها و نتایجی که داشته همین نشست است.

وی با بیان اینکه اکنون صحنه تولید، صحنه جهاد است، ادامه داد: بخش زیادی از سبد انرژی‌ کشور به گاز وابسته است و همه بخش‌های زندگی و معیشت‌مان به نوعی به نتیجه زحمت کارکنان صنعت گاز وابستگی دارد و هر اقدامی در این حوزه، کمک به اقتصاد ملی است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: همه نتایج عملکرد صنعت گاز در حوزه تولید، ارتباطی مسقیم با اقتصاد و صنعت کشور دارد و ما مفتخریم که خدمتگزار این صنعت هستیم.

زمانی با اشاره به گذر موفق و بدون قطعی گاز از زمستان در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: اکنون تلاش کارکنان پالایشگاه‌ها، انجام به‌موقع و موفق تعمیرات اساسی است تا برای تولید گاز در زمستان امسال هم آماده باشیم.

تولید گاز ایران متأثر از تحریم نیست

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: یکی از اهداف ما این است که نگذاریم چرخ تحریم در حوزه، بستر و سایت صنعت پالایش گاز کشور بچرخد، خدا کمک کرده و این موضوع تاکنون محقق شده است و من با اطمینان می‌گویم اگر تحریم تا سال‌ها هم ادامه یابد، تولید گاز ایران متأثر از آن نخواهد بود که بخش عمده این موفقیت رویکردی بوده که ما نسبت به شرکت‌های دانش‌بنیان داشتیم.

تعهد صنعت گاز برای کاهش آلودگی مشعل‌ها تا سال آینده

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با اشاره به بومی‌سازی بسیاری از تجهیزات و نیازهای صنعت گاز کشور، افزود: یکی از مواردی که نیاز است دانش‌بنیان‌ها به آن ورود کنند حوزه کاهش آلودگی گازهای مشعل است که اقدام‌های مؤثری هم برای آن انجام دادیم و متعهد شدیم تا سال آینده در این موضوع اتفاقی جدی بیفتد و برنامه یک ساله، سه‌ ساله و درازمدتی را برای آن تدوین کردیم که بخشی از آن تأمین کالا، بخشی اجرا و بخشی از آن تکمیل نیازهای فناورانه است.

زمانی گفت: با نگاهی که در شرکت ملی گاز ایران وجود دارد و تجربه‌ای که از ساخت قطعه و تجهیز حاصل شده است، اکنون برنامه بومی‌ کردن لایسنس‌ها وجود دارد و ان‌شاءالله نتایج خوبی در این حوزه خواهیم داشت، زیرا این عرصه بزرگی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و مدیریت دارایی‌های فیزیکی است که در مباحث خوردگی، بازرسی و تعمیرات تا نصب و راه‌اندازی و اسقاط آن ورود کنند.

پالایش گاز هوشمند می‌شود

وی از هوشمندسازی حوزه پالایش گاز نیز خبر داد و گفت: یکی از شرکت‌هایی که در صنعت پالایشی کشور پیشتاز بوده و بخشی از این حوزه‌ها را طی و گواهینامه‌های آن را هم دریافت کرده، شرکت پالایش گاز فجر جم است که امیدواریم با رویکرد مدیریت جدید در امتداد خدمات مدیرعامل پیشین، بتوانند در حوزه فناوری و اقدام‌های دانش‌بنیان پیشتاز باشند که همین نشست خود گواه بر پیگیری و دغدغه آقای هاشمی در این موضوع است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران همچنین با اشاره به مسئولیت اجتماعی صنعت گاز اظهار کرد: ما تلاش کردیم این حوزه تقویت شود و شرکت پالایش گاز فجر جم نیز پیگیری‌هایی در این زمینه داشته است.

زمانی یادآور شد: برای توسعه بیمارستان فجر مجوزها و مصوبه‌های لازم صادر شد و مشکلاتی که مربوط به حوزه‌های آب بود با پیگیری‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی که امضا شده یا در حال امضا است، پیگیری می‌شود و امیدواریم دورنمای خوبی برای حل موضوع آب آشامیدنی به ما بدهند.

نسترن مجیدپور

کد خبر 460647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =