خط لوله انتقال گاز اسپانیا به فرانسه راه‌اندازی می‌شود

وزیر انرژی اسپانیا اعلام کرد که خط لوله انتقال گاز اسپانیا به فرانسه ظرف مدت زمانی کمتر از یک سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترسا ریبرا اعلام کرد که چنانچه پاریس و دیگر کشورهای اروپایی با پروژه خط لوله جدید انتقال گاز اسپانیا به فرانسه موافقت کنند، این خط لوله ظرف ۸ تا ۹ ماه آماده بهره‌برداری خواهد شد.

اتحادیه اروپا پس از آغاز تنش‌های روسیه و اوکراین در تلاش است وابستگی این منطقه را به گاز روسیه کاهش دهد، در نتیجه پروژه‌های خط لوله گاز جدیدی را مورد توجه قرار داده است.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، روز پنجشنبه (۲۰ مردادماه) بر ساخت خط لوله‌ای از پرتغال به اروپای مرکزی از طریق اسپانیا و فرانسه تأکید کرده بود.

ریبرا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون ملی تی‌وی‌ئی اعلام کرد: این خط لوله انتقال گاز می‌تواند حدود ۸ یا ۹ ماه در بخش جنوبی مرز یعنی از پیرنه به اسپانیا راه‌اندازی شود.

ساخت خط لوله انتقال گز بین فرانسه و اسپانیا به احداث بخش دیگری از خط لوله برای اتصال شبکه گاز اسپانیا به شبکه گاز فرانسه نیاز دارد.

شولتس با اشاره به اینکه خط لوله بین شبه‌جزیره ایبری و اروپای مرکزی هم‌اکنون می‌تواند به وضع عرضه بسیار کمک کند تصریح کرد که پیش‌تر با سران کشورهای اسپانیا، پرتغال، فرانسه و اعضای کمیسیون اروپا درباره این خط لوله مذاکره کرده است.

آنتونیو کاستا، نخست‌وزیر پرتغال، نیز گفت: نظر شولتس نهادهای اروپایی را بیشتر متقاعد می‌کند تا یک بار برای همیشه مشکل این وضع را برطرف کنند و پیشنهاد کرد که خط لوله دریایی از اسپانیا به ایتالیا می‌تواند جایگزین خط لوله از طریق فرانسه شود.

با توجه به ظرفیت اسپانیا و پرتغال برای دریافت محموله‌های گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) که می‌تواند به دیگر اروپا نیز ارسال شود، این دو کشور مدت‌هاست که ایجاد خط لوله جدید را مطرح کرده‌اند.

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، نیز گفته است که اتحادیه اروپا باید برای ساخت خط لوله‌ای در این منطقه هزینه کند.

کد خبر 460639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =