وضع تولید و مصرف گازوئیل در کمیسیون انرژی مجلس بررسی شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی وضع میزان تولید و مصرف گازوئیل در این کمیسیون گفت: در این نشست موضوع اصلاح ساختارها، اصلاح قوانین و وظایف نظارتی دستگاه‌های مختلف اجرایی و مجلس به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

مالک شریعتی‌نیاسر در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، در تشریح نشست روز سه‌شنبه (۲۵ مردادماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست وضع مقدار تولید و مصرف گازوئیل با محور اصلاح ساختارها، اصلاح قوانین و وظایف نظارتی دستگاه‌های مختلف اجرایی و مجلس بررسی شد.

وی افزود: در بحث اصلاح قوانین مقرر شد تا هفته آینده پیشنهادهایی به کمیته‌های فرعی کمیسیون ارائه شود که ارتقای سطح دبیرخانه شورای‌عالی انرژی از سازمان برنامه به سطح ریاست‌جمهوری، اصلاح ساختار سازمان بهینه‌سازی و ایجاد ساختار متمرکز در حوزه انرژی از جمله آنها به‌شمار می‌رود. در واقع متولیان مختلف حوزه انرژی باید در یک جا و زیر نظر معاونت ریاست‌جمهوری اداره شوند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های قانونی همچون ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید در جایگزینی سوخت گازوئیل با سایر سوخت‌ها به‌ویژه بحث جلوگیری از قاچاق، از دیگر موارد پیشنهادی بود.

شریعتی‌نیاسر اظهار کرد: بحث پیگیری اصلاح الگوی مصرف در حوزه نیروگاهی و خودرویی به‌ویژه خودروهای سنگین، پیگیری تنوع‌بخشی به سبد سوخت کشور به‌ویژه استفاده از ال‌پی‌جی در حمل‌ونقل عمومی و سنگین و آزاد شدن بخشی از ظرفیت گازوئیل که علاوه‌ بر مثبت کردن تراز در صادرات نیز منافع بیشتری نصیب کشور کند باید دنبال شود.

کد خبر 460717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =