۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
  • کد خبر: 460893
جیره‌بندی انرژی در صنایع ایتالیا کلید خورد

بخش‌های تولیدی و صنعتی ایتالیا در پی کمبود مجبور به جیره‌بندی و صرفه‌جویی انرژی شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از میلان، ماسیمیلیانو آتلی، رئیس کارگروه وزارت انتقال محیط زیست ایتالیا اعلام کرد: صنایع انرژی‌بر در ایتالیا در حال تغییر تولید خود برای صرفه‌جویی در انرژی هستند، زیرا آنها با افزایش قبوض روبه‌رو هستند.

وی که ارزیابی آثار محیط زیستی انرژی‌های تجدیدپذیر جدید را ارزیابی می‌کند، گفت: جیره‌بندی ارسال انرژی به کل بخش‌های صنعتی از جمله صنایع شیشه‌سازی و کنسروسازی  بی‌سر و صدا آغاز شده است.

رئیس کارگروه وزارت انتقال محیط زیست ایتالیا تصریح کرد: جیره‌بندی انرژی این بدون هزینه نیست و هزینه‌های اجتماعی در پی دارد زیرا لحظه‌ای که تولید کند می‌شود، باید به فکر افراد فعال در این صنایع باشیم.

ایتالیا که پارسال حدود ۴۰ درصد گاز وارداتی خود را از روسیه دریافت می کرد، به‌تازگی با چند کشور تولیدکننده برای جایگزینی محموله‌های گازپروم روسیه مذاکره و معامله کرده است تا وابستگی خود به مسکو را کاهش دهد. این قراردادها به رم اجازه داده است تا به سرعت ذخیره‌سازی‌های گاز خود را پر کند، با این حال این احجام برای حمایت از صنایع در برابر هزینه‌های سرسام آور انرژی کافی نبوده است.

این موضوع کارآفرینان و سیاستمداران را به انتقاد از دولت به رهبری ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا سوق داده که برخلاف آلمان تاکنون گفته است نیازی به اعمال تدابیر دولتی برای سهمیه‌بندی گاز وجود ندارد.

یکی از مقام‌های ارشد اپراتور شبکه گاز ایتالیا (اسنام) نیز در این باره گفت: سیستم ذخیره‌سازی گاز این کشور در چند روز آینده ۸۰ درصد پر خواهد شد.

ایتالیا نیمی از گاز وارداتی را برای تولید برق مصرف می‌کند.

کد خبر 460893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =