۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
  • کد خبر: 461619
هزینه واردات انرژی ایتالیا ۲ برابر می‌شود

وزیر امور اقتصادی ایتالیا از دو برابری هزینه واردات انرژی این کشور در سال ۲۰۲۲ میلادی و رسیدن به رقم ۱۰۰ میلیارد یورو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سرنوبیو، دانیله فرانکو روز شنبه (۱۲ شهریورماه) در در مجمع تجاری سالانه اَمبروستی (Ambrosetti) گفت: هزینه خالص واردات انرژی ایتالیا امسال بیش از دو برابر می‌شود و به ۱۰۰ میلیارد یورو (۹۹.۵ میلیارد دلار) می‌رسد.

ایتالیا برای تولید سه‌چهارم مصرف برق خود به واردات انرژی متکی است که این موضوع سبب افزایش آسیب‌پذیری این کشور اروپایی در رویارویی با بحران کنونی انرژی در قاره سبز می‌شود.

وزیر امور اقتصادی ایتالیا گفت: رقم بالای بدهی ایتالیا فضای مانور این کشور را در آینده کاهش می‌دهد.

فرانکو تأکید کرد: اقدام‌هایی برای کمک به شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان به‌منظور مقابله با اراقام بالای قبوض انرژی در هفته آینده پس از ۶ بسته کمکی به ارزش ۵۲ میلیارد یورو تصویب خواهد شد.

وی ادامه داد: برای خنثی کردن اندکی از فشارهای قیمت‌های بالای انرژی از طریق منابع مالی عمومی بسیار پرهزینه است و ما هرگز نمی‌توانیم به اندازه کافی پاسخگوی آن باشیم.

وزیر امور اقتصادی ایتالیا گفت: رسیدگی به عملکرد بازار انرژی اروپا در شرایطی که بالا رفتن قیمت گاز در بحبوحه کاهش عرضه روسیه افزایش قیمت برق را هم در پی داشته، موضوعی کلیدی است.

فرانکو تصریح کرد: آنچه اکنون اهمیت دارد بازگرداندن قیمت‌های گاز و انرژی به سطوح پایدار است.

 لزوم جدایی کامل قیمت برق و گاز

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه هم روز شنبه طی سخنانی در در مجمع تجاری سالانه اَمبروستی گفت: لازم است هرگونه ارتباط بین قیمت گاز و برق قطع شود و به سمت جدایی کامل قیمت گاز و برق حرکت کنیم.

وزیر امور اقتصادی ایتالیا گفت: که واردات خالص انرژی ایتالیا در سال ۲۰۲۱ میلادی ۴۳ میلیارد یورو هزینه داشته است که به‌طور کلی با توجه بحران شیوع ویروس کرونا تفاوت چندانی با سال ۲۰۲۰ نداشته است.

کد خبر 461619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =