حذف انشعاب غیرمجاز و ایمن‌سازی خط لوله فرآورده بندرعباس - سیرجان - رفسنجان

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج‌فارس از حذف انشعاب غیرمجاز و ایمن‌سازی خط لوله ۲۶ اینچ بندرعباس - سیرجان - رفسنجان به‌دنبال کشف انشعابی غیرمجاز در این خط خبر داد.

حمیدرضا کیهان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در این باره گفت: سارقان حرفه‌ای با حفر کانال زیرزمینی‌ از خط لوله فرآورده ۲۶ اینچ بندرعباس - رفسنجان برداشت غیرمجاز کرده بودند که با تلاش‌ نیروهای خط‌بان منطقه این سرقت غیرمجاز کشف شد و پس از شناسایی همکاران فنی، عملیاتی، اچ‌اس‌ئی و حراست را اعزام کردیم.

وی افزود: سارقان  یک تونل زیرزمینی در فاصله ۵۰ متری از خط لوله حفر کرده بودند که با توجه به حساسیت و حجم عملیات انتقال خط ۲۶ اینچ فرآورده، همه تلاش ما این بود که عملیات کشف محل انشعاب و ایمن‌سازی خط با عدم توقف عملیات انتقال و با ایمنی بالا صورت پذیرد.

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج‌فارس با اشاره به اینکه عملیات تعمیرات خط لوله در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حداقل توقف خط انجام شد، ‌افزود: اتصالات مورد استفاده قرار گرفته نشان‌دهنده این بود که عملیات برداشت به‌تازگی آغاز شده است، سارقان سعی کرده بودند برداشت غیرمجاز را با صحنه‌سازی یک مزرعه انجام دهند.

کیهان‌پور به فوت دو نفر از سارقان به‌دلیل گازگرفتگی در تونل حفرشده خبر داد و گفت: سودجویانی که به‌دلیل اختلاف قیمت فرآورده، قصد برداشت فرآورده‌های نفتی دارند و تلاش می‌کنند به خط لوله دسترسی یابند، اطلاعات فنی کافی درباره فشار خطوط ندارند و چنین اقدام‌هایی متاسفانه خطر جانی برای این افراد به همراه دارد.

وی تأکید کرد: امیدواریم با جدی‌ گرفتن هشدارها درباره خطرها و عواقب چنین اقدام‌هایی، دیگر شاهد مرگ هموطنانمان نباشیم.

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج‌فارس همچنین درباره بازرسی خطوط لوله نفت و فرآورده گفت: همکاران خط‌بان ما که زیرمجموعه واحد حراست هستند، به‌صورت مستمر پایش خطوط را انجام می‌دهند و هرگونه دست‌خوردگی خاک، بوی مواد نفتی و دیگر تغییراتی را که نشانه دسترسی و تعرض به خط باشد اطلاع‌ می‌دهند و از طریق اعزام نیروهای عملیاتی محدوده خط بازرسی خواهد شد.

کد خبر 461269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =