۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
  • کد خبر: 461294
حجم انتقال گاز روسیه به اروپا کاهش یافت

حجم انتقال گاز روسیه به اروپا از طریق بخش شرقی خط لوله یامال کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داده‌های اپراتور خط لوله نشان می‌دهد که حجم انتقال گاز از طریق بخش شرقی خط لوله یامال-اروپا به لهستان از صبح روز جمعه (چهارم شهریورماه) کاهش یافت در حالی که عرضه گاز روسیه به اروپا از مسیر اوکراین و آلمان ثابت بود.

داده‌ها حکایت از آن دارد که جریان خروجی در نقطه اندازه‌گیری مالنو در مرز آلمان با لهستان به ۱ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۲۰۹ کیلووات ساعت رسیده است که نسبت به رقم ۳ میلیون و ۱۶۸ هزار کیلووات ساعت روز پنجشنبه (سوم شهریورماه) کاهش نشان می‌دهد.

درخواست‌ها برای دریافت گاز با بخش شرقی خط لوله یامال-اروپا روز جمعه یک میلیون و ۷۲۲ هزار و ۹۶۷ کیلووات ساعت بود.

حجم انتقال گاز با خط لوله نورد استریم-۱، ۱۴ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۶۸۹ کیلووات ساعت و ثابت بود.

شرکت دولتی گازپروم روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که عرضه گاز طبیعی به اروپا با خط لوله نورد استریم-۱ را به مدت سه روز در پایان ماه متوقف خواهد کرد. خط لوله نورد استریم-۱ اکنون تنها با ۲۰ درصد ظرفیت کار می‌کند.

گازپروم اعلام کرد که روز جمعه ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب گاز را از مسیر اوکراین از طریق نقطه ورودی سودژا به اروپا بدون تغییر نسبت به روز پنجشنبه ارسال کرده است.

داده‌های اپراتور سیستم انتقال اوکراین نشان می‌دهد درخواست‌ها برای حجم انتقال از اوکراین به اسلواکی از طریق نقطه مرزی ولکه کاپوسانی در روز جمعه ۳۷ میلیون مترمکعب بوده است.

گازپروم عرضه گاز به شرکت هلندی تجارت گاز گس‌ترا و شرکت‌های دانمارکی اورستد و شل انرژی را به‌دلیل امتناع از پذیرش طرح پرداخت روبل در ازای گاز قطع کرده است.

کد خبر 461294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =