سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰۰ میلیون دلاری برای ایجاد پایانه صادرات گاز مایع

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰۰ میلیون دلاری برای ایجاد پایانه صادراتی گاز مایع (ال‌پی‌جی) گفت: ورود بخش خصوصی برای اجرای این طرح لازم و راهبردی بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان بوشهر، محسن خجسته‌مهر امروز (دوشنبه، هفتم شهریورماه) در آیین بهره‌برداری از تأسیسات انبارش و بارگیری ال‌پی‌جی و زنجیره کامل صادراتی با بیان اینکه حداکثرسازی صادرات گاز مایع  یکی از اهداف شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم بوده است، گفت: در این زمینه لازم دانستیم یک شرکت خصوصی را تقویت کنیم که شرکت توانمند پتروصنعت ایرانیان به این عرصه ورود کرد.

وی با اذعان به اینکه از این شرکت خواستیم پایانه صادراتی ال‌پی‌جی ایجاد کند، گفت: این شرکت بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری حدود ۱۰۰ میلیون دلار پایانه‌ای را در کنار دیگر پایانه‌های منطقه ساخت و با توجه به بخشنامه ابلاغی وزیر نفت، زمینی که پیش از آن به‌صورت استیجاری در اختیار این شرکت بود، به شرکت مربوطه واگذار شد.

ایجاد مخازن ذخیره‌سازی ال‌پی‌جی در کشور هدف کارآمد است

بهزاد یزدانی‌فر، مدیرعامل شرکت پتروصنعت ایرانیان، در این مراسم با بیان اینکه تأسیسات انبارش و بارگیری گاز ال‌پی‌جی و زنجیره کامل صادراتی شامل حمل زمینی و لجستیک کشتی‌های حمل گاز امروز با سرمایه‌گذاری خارجی بدون استفاده از منابع داخلی با حمایت و پشتیبانی وزیر نفت قابل بهره‌برداری می‌شود، گفت: با جلوگیری از هدررفت فرآورده ال‌پی‌جی، با ادامه حمایت در سال‌های اولیه بهره‌برداری، می‌توان نزدیک به یک میلیارد دلار ارزآوری از محل این طرح برداشت کرد.

وی اشتغال‌زایی مستقیم این طرح را ۱۵۰ نفر عنوان و تصریح کرد: برای تکمیل زنجیره صادراتی، طراحی و جانمایی اسکله حمل دریایی به پایان رسیده است و در صورت دستور و مساعدت مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و متعهد می‌شویم به‌سرعت به پایان برسانیم که تأثیری بسزا در زنجیره ال‌پی‌جی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پتروصنعت ایرانیان در پایان گفت: با توجه به دریافت موافقت اصولی برای ایجاد مخازن ذخیره‌سازی در کشورهای هدف، معتقدیم با اجرای آن زنجیره‌ای ایجاد می‌شود که در همه شرایط سیاسی کارآمد و نتیجه‌بخش‌خواهد بود.

کد خبر 461322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =