گشایش یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه همدان همزمان با هفته دولت

هم‌زمان با هفته دولت، یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه همدان به بهره‌برداری رسید و تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت این منطقه به ۱۲۶ باب رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، محسن معینی‌فرد، معاون بازرگانی این منطقه در آیین‌ بهره‌برداری از این جایگاه جدید که امروز (دوشنبه، هفتم شهریور) با حضور جمعی از مقام‌های استانی در همدان به بهره‌برداری رسید، گفت: تعداد جایگاه‌های عرضه فرآورده‌ نفتی منطقه همدان با افتتاح این جایگاه، به ۱۲۶ باب رسید که از این تعداد، ۸۰ باب آن جایگاه عرضه فرآورده نفتی مایع، ۲۱ جایگاه دومنظوره مایع با سوخت پاک سی‌ان جی و ۲۵ عدد جایگاه تک‌منظوره گاز طبیعی فشرده است.

وی اظهار کرد: جایگاه کهکشان در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع (۲۰۰۰ متر زیربنا) دارای دو مخزن ذخیره‌سازی بنزین معمولی (۶۰ هزار لیتری) و یک مخزن نفت‌گاز (۶۰ هزار لیتری) است. برای راه‌اندازی مجتمع کهکشان با احتساب هزینه خرید زمین، مبلغی معادل ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان افزود: در مجموع امکان سوختگیری هم‌زمان هشت خودرو سبک و سنگین در جایگاه وجود دارد و به‌صورت مستقیم برای هشت نفر شغل ایجاد شده و در صورت تکمیل بخش‌های خدماتی مجتمع، پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۴۰ نفر برسد.

معینی‌فرد تأکید کرد: نمازخانه، تعویض روغنی، کارواش، سوپرمارکت و رستوران با ظرفیت ۳۰۰ نفر از جمله امکانات موجود در این جایگاه برای رفاه حال مشتریان است.

وی بیان کرد: در مرحله نخست بهره‌برداری از این جایگاه، عرضه فرآورده بنزین و نفت‌گاز مدنظر قرار دارد، اما اختصاص فضا و زیرساخت لازم برای ایجاد ایستگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) نیز پیش‌بینی شده است که در آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از پیاده‌سازی کامل زیرساخت‌های موردنیاز طرح کهاب در این جایگاه خبر داد و گفت: تاکنون مراحل سه گانه این طرح به صورت آزمایشی در این مجتمع اجرا شده است.

معینی‌فرد گفت: در این مجتمع بین‌شهری، همچنین ۴ هزار مترمربع فضا برای توقف کامیون‌های سنگین و ترانزیتی (تیرپارک) و استفاه از امکانات اقامتی اختصاص داده شده است.

علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان نیز در این آیین گفت: برای رونق صنعت گردشگری در استان باید زمینه‌های آن مهیا شود. راه‌اندازی مجموعه‌های خدماتی بین‌راهی این‌چنینی می‌تواند خدمات مطلوبی به گردشگران ارائه کند و استان را هرچه بیشتر به سمت این صنعت پاک سوق دهد.

بر پایه این گزارش، جایگاه تیرپارک کهکشان در کیلومتر ۲۳ لاین برگشت جاده همدان – اسدآباد قرار گرفته که در مسیر بزرگراه کربلا می‌تواند میزبان شایسته‌ای در مسیر برگشت خیل زائران اباعبدالله الحسین (ع) باشد.

کد خبر 461325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =