رئیسی: با همه توان صادرات نفتی و غیرنفتی را ادامه می‌دهیم

رئیس‌جمهوری گفت: صادرات نفت ما امروز در وضعی است که احساس می‌کنیم باید آنچه در توان داریم را بگذاریم و چه صادرات نفتی و غیرنفتی را ادامه می‌دهیم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی، امروز (دوشنبه، هفتم شهریورماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت، رویکرد این دولت در یکسال اخیر عدالت‌محور قلمداد کرد و گفت: بودجه ما بر اساس عدالت تنظیم و به آمایش سرزمینی هم توجه شده است و در جذب نیروی انسانی، پرداخت‌ها و به‌کارگیری افراد تأکید شده است که باید پیوست عدالت داشته باشد، مسئله عدالت باید به همه اقدام‌ها گرایش داشته باشد و با گوشزد کردن موارد مشخص به سمت رعایت عدالت برویم.

وی درباره حامل‌های انرژی افزود: در سالی که دولت کار خود را آغاز کرد، قطعی برق داشتیم، اما امسال قطعی برق نداشتیم، زیرا ۶ هزار مگاوات برق به شبکه اضافه شد. کاری که در ۲۵ سال گذشته سابقه نداشت. تعدادی از زیرساخت‌ها در زمان خودش باید انجام می‌شد که نشد، اما ما انجام دادیم، بعضی از استان‌ها قطعی گاز داشتیم، اما با همان کشورهایی که فکر می‌کردیم نباید ارتباط برقرار کرد، ارتباط برقرار کردیم و قطعی گاز برطرف شد.

رئیس‌جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره خنثی‌سازی تحریم‌ها تصریح کرد: خنثی‌سازی تحریم‌ها را دنبال می‌کنیم و قرارگاهی با مدیریت معاون اول رئیس‌جمهوری برای آن تشکیل دادیم، همچنین رفع تحریم‌ها را با وزارت خارجه و از طریق مذاکرات دنبال می‌کنیم، در خنثی‌سازی تحریم‌ها بسیاری از تحریم‌هایی که ما را محدود می‌کرد، محقق نشد و محدودیتی را برای خود در این باره به رسمیت نمی‌شناسیم.

رئیسی اظهار کرد: سطح همکاری ما با کشورهای منطقه پنج برابر شده و صادرات نفت ما امروز در وضعی است که احساس می‌کنیم باید آنچه در توان داریم را بگذاریم و چه صادرات نفتی و غیرنفتی را ادامه می‌دهیم.

کد خبر 461331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =