بومی‌سازی مواد شیمیایی پر مصرف صنعت نفت در جهاد دانشگاهی

سرپرست پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی از بومی‌سازی مواد شیمیایی پر مصرف صنعت نفت در جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: مواد شیمیایی از مهم‌ترین نیازهای صنعت نفت، گاز و پتروشیمی هستند و سالیانه میلیاردها دلار برای واردات این مواد ارز از کشور خارج می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از جهاد دانشگاهی تهران، مسعود کمبرانی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای شاخص جهاد دانشگاهی که در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد با تأکید بر بومی‌سازی شمار فراوانی از مواد شیمیایی مصرفی در صنعت نفت در این پژوهشکده، گفت: موادی از قبیل ضد باکتری، ضد کف، ضد خوردگی، کاهنده H۲S، افزایه­‌های سیمان حفاری و نشاسته حفاری از جمله این مواد شیمیایی هستند که دانش فنی تولید آنها بومی شده است.

وی از احداث واحد تولید کاتالیست­‌های گوگردزدایی از فرآورده‌­های پالایشگاهی با سرمایه­‌گذاری شرکت ایمیدرو و براساس دانش فنی توسعه‌یافته در این پژوهشکده خبر داد و آمادگی این واحد را برای تولید و تحویل کاتالیست‌­های HDS را نیز اعلام کرد.

سرپرست پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی با اشاره به انعقاد قرارداد احداث واحد تولید سیلیکاژل مصرفی در شرکت گاز با یک شرکت معتبر تولیدی اظهار کرد: مراحل طراحی این کارخانه در دست اجراست و امید می‌رود مراحل ساخت تجهیزات و احداث واحد در ماه­‌های آینده آغاز شود.

شایان یادآوری است که به‌مناسبت هفته دولت، نمایشگاه گزیده‌ای از دستاوردهای شاخص پژوهش، فن‌آوری و نوآوری جهاد دانشگاهی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (هشتم و نهم شهریورماه) به میزبانی سازمان برنامه‌و بودجه برگزار می‌شود.

کد خبر 461446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =