ساخت موفقیت‌آمیز نمونه‌های ابرخازن الکتروشیمیایی در جهاد دانشگاهی

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی از ساخت موفقیت‌آمیز نمونه‌های ابرخازن الکتروشیمیایی در جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: جهاد دانشگاهی به‌منظور جلب سرمایه برای احداث خط تولید ابرخازن آمادگی دارد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی تهران، نورعلی محمدی، با بیان اینکه با اجرای موفقیت‌آمیز این طرح، جهاد دانشگاهی به‌عنوان یکی از پیشگامان در تولید علم و فناوری این عرصه مطرح خواهد شد، گفت: در سال‌های اخیر با افزایش تقاضای انرژی، توسعه فناوری‌های کارآمد، پاک و تجدیدپذیر برای ذخیره‌سازی و تبدیل انرژی یکی از اولویت‌های مهم جوامع جهانی به شمار می‌رود.

وی افزود: ابرخازن‌های الکتروشیمیایی از جمله تجهیزات برقی پرکاربرد و با فناوری بالا هستند که با داشتن ویژگی‌هایی مانند دانسیته توان بالا، دانسیته انرژی مناسب، قابلیت شارژ بسیار سریع، طول عمر بسیار بالا و قابلیت استفاده در محدوده دمایی گسترده، یکی از منابع بسیار مهم ذخیره انرژی به شمار می‌آیند و در خودروهای برقی و هیبریدی و تجهیزاتی مانند منبع تغذیه اضطراری (UPS)، شبکه‌های برق‌رسانی، توربین‌های بادی، رادارها و مهمات نظامی، تجهیزات ارتباط رادیویی و ... استفاده می‌شوند.

مدیر گروه پژوهشی شیمی معدنی گردش مالی فروش سالانه ابرخازن‌های الکتروشیمیایی در جهان را حدود ۳ میلیارد دلار با نرخ رشد قابل توجه ۲۸ درصد دانست و تصریح کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که حدود ۴۵ درصد بازار مصرف ابرخازن الکتروشیمیایی مربوط به ساخت خودروهای هیبریدی و برقی بوده و اتوبوس‌های برقی، توربین‌های بادی و تجهیزات UPS به ترتیب حدود ۲۰، ۱۰و ۵ درصد بازار مربوطه را شامل می‌شود.

محمدی نقش ابرخازن در دنیای صنعتی سال‌های پیش رو را حیاتی دانست و از سرمایه‌گذاری بسیار شرکت‌های پیشرو در کشورهای پیشرفته برای تولید و بهبود کیفیت ابرخازن خبر داد و اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای در کشور برای ساخت خودروهای برقی و صنایع پیشرفته، بازار مصرف ابرخازن در ایران خوب پیش‌بینی می‌شود، همچنین جهاد دانشگاهی به‌منظور جلب سرمایه برای احداث خط تولید ابرخازن آمادگی دارد.

کد خبر 461489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =