۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
  • کد خبر: 461808
کاهش ۹ درصدی واردات نفت خام چین در اوت ۲۰۲۲

واردات نفت خام چین در ماه اوت امسال نسبت به دوره مشابه پارسال در پی کاهش فعالیت‌های پالایشی در این کشور آسیایی بیش از ۹ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمارهای اداره کل گمرک چین در روز چهارشنبه (۱۶ شهریورماه) نشان داد در پی تعطیلی واحدها در پالایشگاه‌های دولتی و کاهش فعالیت پالایشی پالایشگاه‌های خصوصی، واردات نفت خام چین اوت امسال نسبت به پارسال ۹.۴ درصد کاهش یافته است.

داده‌های اداره کل گمرک نشان داد چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان، در ماه گذشته میلادی در مجموع ۴۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تن یا به‌طور میانگین حدود ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام وارد کرده است.

میانگین واردات نفت خام چین در ژوئیه امسال ۸ میلیون و ۷۹۰ هزار بشکه و در اوت ۲۰۲۱ روزانه ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار بشکه بوده است.

مجموع واردات نفت خام چین در هشت ماه نخست ۳۳۰ میلیون و ۱۸۰ هزار تن یا میانگین روزانه ۹ میلیون و ۹۲۰ هزار بشکه بوده است که ۴.۷ درصد نسبت به دوره مشابه پارسال کاهش نشان می‌دهد و این شرایط در پی محدودیت‌های ناشی از قرنطینه‌های طولانی‌مدت کووید-۱۹ و به‌دنبال آن تقاضای سوخت پدید آمده است.

تعطیلی پالایشگاه‌ها در ماه گذشته میلادی نیز احتمالاً بر واردات نفت خام تأثیر می‌گذارد.

مجتمع پالایشی و پتروشیمی سینوپک شانگهای با ظرفیت پالایش ۳۲۰ هزار بشکه نفت در روز در اواسط اوت پس از تعطیلی برنامه‌ریزی‌نشده پس از هفت روز فعالیت خود را از سرگرفت.

واحد پالایشی وپک (Wepec) تحت کنترل پتروچاینا با ظرفیت پالایش روزانه ۲۰۰ هزار بشکه  نفت پس از تعمیرات اساسی که نزدیک به سه ماه به طول انجامید، در پایان ماه اوت فعالیتش را ازسر گرفت.

شرکت مشاوره کالاهای چینی جی‌ال‌سی پیش از انتشار داده‌ها اعلام کرد که پالایشگاه‌های مستقل در مرکز پالایش استان شاندونگ در ماه اوت به‌طور میانگین کمتر از ۶۵ درصد از ظرفیت پالایشی خود بهره گرفتند.

کد خبر 461808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =