نشست شورای عالی پروژه‌های گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی نفت برگزار شد

بیست‌وششمین نشست شورای عالی پروژه‌های گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، روز چهارشنبه (۱۶ شهریورماه) به‌منظور ارزیابی پیشرفت فیزیکی و عملکرد مالی - برنامه‌ای، طرح‌های در حال اجرا و در حال طراحی، شرکت ساختمانی و مهندسی صبا نفت تشکیل شد. 

به گزارش شانا، عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، پیش از ارائه گزارش‌ها در این نشست گفت: توجه به ساختار شرکت‎‌ها سبب حکمرانی درست شرکتی می‌شود.

وی افزود: یکی از وظایف هدلینگ‌های مادر تدوین شاخص و استانداردهای جامع و مانع برای شرکت‌های تابع است تا بدین‌وسیله شاخص‌های ارزیابی گروه برای هر حوزه تخصصی، مشخص و یکسان باشد.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تصریح کرد: با توجه به راهبرد جاری که معطوف به بنگاه اقتصادی بوده، ضروری است طرح‌های جدید شرکت صبانفت پس از انجام مطالعات اقتصادی و با لحاظ کردن حداکثر منافع بنگاه اقتصادی، اجرایی شوند.

بیات به بازدید اخیر از پروژه‌های حوزه سرمایه‌گذاری صندوق‌ها در جنوب اشاره کرد و گفت: در بازدید میدانی از تأسیسات پتروپالایش کنگان، فراسکو و مایع‌سازی گاز طبیعی ایران، پیشرفت و پویایی در طرح‌ها محسوس بود، بنابراین از مدیران و اعضای شورای عالی پروژه‌ها به سبب تحرک‎آفرینی در پروژه، تقدیر و تشکر می‌کنم.

در ادامه این نشست، با توجه به ارائه گزارش از مسائل پیش‌ روی طرح‌های شرکت صبانفت، تصمیم گرفته شد به سبب آسان‌سازی برای تأمین منابع، شرایط مانند افزایش تضامین، به‌منظور دریافت منابع بیشتر از بانک‌های تخصصی فراهم شود، همچنین تأکید شد پیش‌نویس سند بلندمدت سرمایه‌گذاری شرکت ساختمانی صبا نفت نیز تدوین شود.

بر این اساس، اندکی بیش از ۲ درصد از کل سرمایه‌گذاری صندوق‌ها در بخش صنعت ساختمان‌سازی قرار دارد که از منظر تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری دارای اهمیمت اقتصادی است.

کد خبر 461810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =