ایران‌پلاست ابزاری مؤثر برای افزایش سهم ایران در تجارت جهانی

مدیر نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست طی پیامی اعلام کرد که برگزاری این نمایشگاه ابزاری مؤثر برای گسترش بازار محصولات پلیمری و افزایش سهم ایران در تجارت جهانی است.

به گزارش شانا، متن پیام ایوب بنوی، رئیس‌کل روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیر نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست به مناسبت برگزاری شانزدهمین دوره این نمایشگاه به شرح زیر است:

«همان‌گونه که مستحضرید کشور ایران با برخورداری از بزرگ‌ترین ذخایر گازی جهان، توانایی رسیدن به بالاترین ظرفیت برای تولید محصولات پتروشیمی را دارد. در این میان گسترش جغرافیایی صادرات ‌محصولات پلیمری و افزایش میزان آن که از اهداف اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی است، موجب اعتلای جایگاه کشورمان در تقویت واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و سربلندی کشورمان در عرصه رقابت جهانی شده است.

در حقیقت تولید انواع پلیمرها از دو جنبه حائز اهمیت است: اول گسترش صنایع تکمیلی که ایجاد اشتغال، انتقال فناوری و کاهش واردات این محصولات را به همراه دارد و دوم صادرات این محصولات که سهم ایران را در تجارت جهانی افزایش و جایگاه کشور را در مناسبات بین‌المللی ارتقا می‌دهد.

در سال ۱۴۰۰ سرانه مصرف پلیمرهای عمده در کشور ۴۴.۳ کیلوگرم، خاورمیانه ۴۱.۳ کیلوگرم و جهان ۴۷.۶ کیلوگرم بوده است. هم‌اکنون ۳۰ مجتمع تولید محصولات پلیمری با مجموع ظرفیت سالانه ۸.۸ میلیون تن و ۳۲ طرح پلیمری با مجموع ظرفیت سالانه ۱۱ میلیون تن وجود دارد.

در این میان نمایشگاه ایران پلاست به‌عنوان ابزاری مؤثر و سریع در جهت نیل به این اهداف محسوب می‌شود. ایران‌پلاست، به‌عنوان یکی از رویدادهای مهم در بازار محصولات پلیمری جهان، نشان‌دهنده رشد و توان داخلی صنعت پتروشیمی در بخش‌های بالادست، پایین‌دست و در مباحث مرتبط با فناوری و بازار در صنعت پتروشیمی است.

برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با خلق فرصت‌ها و نوآوری‌های جدید مطابق با روش‌های استاندارد روز جهان با تأکید بر نقش کلیدی صنایع پایین‌دست پتروشیمی و صنعت پلیمری، به‌دلیل بهره‌مندی از امتیازات بسیار و موقعیت‌های ناب تجاری موجود در این عرصه، مرکز ثقلی برای حضور همه سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان این عرصه به‌شمار می‌آید.

نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست علاوه بر توسعه کّمی و کیفی صنایع تکمیلی پتروشیمی و فراهم کردن شرایط رقابت با نمایشگاه‌های بزرگ منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، بستری برای افزایش صادرات محصولات تکمیلی و نهایی پتروشیمی و پلیمری ایران به کشورهای منطقه همچون عراق، پاکستان، کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، آسیای میانه، حوزه قفقاز و حتی کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طریق برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست، صاحبان فناوری و عزیزان فعال در شرکت‌های تولیدی پایین‌دست را به‌عنوان «یار و یاور» خود مورد توجه قرار می‌دهد.

امید است شانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست نیز همچون دوره‌های گذشته با موفقیت و انبوهی از تجربه‌ها ایام خود را طی کند و الگویی از همدلی و مشارکت موفق مجموعه شرکت‌های پایین‌دستی پتروشیمی و صنایع پلیمری برای دوره‌های آتی خود باشد.

در خاتمه از تمامی دست‌اندرکاران، مشارکت‌کنندگان و حاضران در «ایران‌پلاست» به پاس نقش بارز و مشارکت ارزشمندشان کمال تشکر و امتنان را دارم.»

کد خبر 462255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =