نسخه روزآمدشده سند جامع کاتالیست صنعت نفت رونمایی شد

نسخه روزآمدشده سند جامع کاتالیست صنعت نفت با حضور معاونان وزیر نفت در حاشیه شانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، مجید دفتری، امروز (پنجشنبه ۳۱ شهریورماه) در آیین رونمایی از نسخه به‌روز شده کاتالیست صنعت نفت که با حضور مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست برگزار شد، اظهار کرد: در یک سال گذشته شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی داخلی روزآمدکردن سند بومی‌سازی کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه دانش فنی در صنعت پتروشیمی حکم موتور محرک را دارد، گفت: هم‌اکنون ۹۹ نوع کاتالیست، جاذب و آغازگر در صنعت پتروشیمی کشور وجود دارد؛ ضمن اینکه پژوهشگران صنعت پتروشیمی با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت تاکنون توانسته‌اند ۸۸ مورد از این کاتالیست‌ها را بومی‌سازی و تولید کنند و با توجه به روزآمد کردن سند کاتالیست کشور، باقی کاتالیست‌ها نیز تا پایان دولت سیزدهم بومی شود.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به خودکفایی ۹۸ درصدی صنعت پتروشیمی در زمینه کاتالیست از لحاظ وزنی اشاره کرد و گفت: ۲ درصد باقیمانده نیز تا سه سال آینده بومی‌سازی و در داخل کشور تأمین شود.

شانزدهمین دوره از نمایشگاه ایران‌پلاست از ۳۰ شهریور تا دوم مهرماه در پنج گروه «مواد اولیه»، «کالاهای ساخته و نیمه‌ساخته‌شده»، «ماشین‌آلات و تجهیزات»، «خدمات» و «بانک‌ها، بورس و مؤسسه‌های مالی» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

کد خبر 462334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =