افزایش ۱۶۴ درصدی هزینه واردات گاز آلمان

هزینه واردات گاز آلمان با وجود کاهش ۲۵.۵ درصدی حجم در بازه زمانی ژانویه تا ژوئیه سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۶۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از فرانکفورت، آمارهای رسمی ماهانه نشان داد هزینه واردات گاز طبیعی آلمان در هفت ماه سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶۴ درصد افزایش یافته، اگرچه واردات از نظر حجمی ۲۵.۵ درصد کاهش یافته است.

آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، بیشتر از هر کشور دیگری در اروپا به گاز روسیه متکی است و بخش عمده این سوخت پاک را با خط لوله نورد استریم-۱ وارد می‌کرد که اکنون عرضه گاز با این خط لوله از سوی گازپروم متوقف شده است.

اکنون آلمان با خط لوله از نروژ، هلند، بریتانیا و دانمارک و عرضه‌کنندگان گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) با کشتی دریافت می‌کند.

بازرگانان حوزه انرژی اکنون بر واردات نظارت دارند، زیرا عرضه و تقاضا بر قیمت‌ها و حجم بازار عمده‌فروشی تأثیر می‌گذارد، در حالی که آثار کمبود عرضه بر فعالیت صنایع اثر گذاشته و سبب تشدید رکود شده است.

آمار دفتر تجارت خارجی آلمان موسوم به «بافا» که با تأخیر دو ماهه منتشر می‌شود، نشان می‌دهد واردات گاز آلمان در بازه زمانی هفت ماه سال ۲۰۲۲ میلادی ۶۴.۹ میلیارد مترمکعب (bcm) بوده است.

داده‌ها نشان می‌دهد اختلال‌ها در زمینه عرضه سبب رسیدن قیمت گاز به بالاترین حد خود شده است، به‌طوری که هزینه واردات گاز آلمان در دوره مورد بررسی به ۳۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو (۳۷ میلیارد و ۸۶۰ میلیون دلار) رسید، در حالی که این رقم در دوره مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۴.۵ میلیارد یورو بود.

دفتر تجارت خارجی آلمان اعلام کرد که میانگین قیمت پرداخت‌شده در بازه زمانی ژانویه تا ژوئیه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال ۲۵۴.۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

کد خبر 462405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =