اروپا سال‌های آینده با قیمت بالای گاز دست‌وپنجه نرم می‌کند

مدیرعامل شرکت انرژی اکوینور نروژ اعلام کرد کاهش صادرات گاز روسیه سبب می‌شود قیمت این انرژی در اروپا در سال‌های آینده همچنان بالا باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آندرس اوپدال روز جمعه (ششم آبان‌ماه) در یک کنفرانس خبری بیان کرد به‌دلیل کاهش صادرات گاز از سوی روسیه، قیمت گاز در اروپا در سال‌های آتی بالا خواهد بود.

این شرکت که امسال از شرکت گازپروم روسیه به‌عنوان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده گاز اروپا پیشی گرفت، اوایل روز جمعه از افزایش بی‌سابقه سوددهی در سه ماهه سوم امسال به‌دلیل افزایش قیمت‌های انرژی خبر داد.

اوپدال گفت: مشکل اساسی در اروپا کمبود گاز است و در بلندمدت نیز کمبود گاز وجود خواهد داشت. اگر اروپا بخواهد این کمبود را جبران کند باید انتظار داشته باشد که در سال‌های آینده قیمت بالایی برای آن بپردازد.

وی افزود: ما در تولید هرچه بیشتر مشارکت خواهیم کرد و گاز ما در سال‌های آینده ارزش خود را حفظ خواهد کرد.

نخست‌وزیر نروژ پیش‌تر از تمایل کشورش برای کمک به اتحادیه اروپا به‌منظور مقابله با افزایش قیمت‌های گاز طبیعی در قاره سبز پس از کاهش عرضه روسیه خبر داده بود.

اتحادیه اروپا اکنون با تأثیر ناشی از افزایش شدید قیمت گاز که تورم را افزایش داده است، دست‌وپنجه نرم می‌کند. این بحران بعضی  شرکت‌های تولید برق را به لبه پرتگاه کشانده و تهدید به رکود کرده است.

در عین حال دولت‌ها نیز برای حمایت از مصرف‌کنندگان و مشاغل پیشنهادهایی را نیز مطرح کرده‌اند.

کد خبر 463469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =