برگزاری بیش از ۶۰ هزار نفرساعت دوره آموزش اچ‌اس‌ئی در نفت و گاز گچساران 

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از برگزاری دوره‌های آموزش اچ‌اس‌ئی برای ۷ هزار و ۵۱۰ نفر از کارکنان این شرکت در قالب ۶۰ هزار نفرساعت به‌منظور ارتقای سطح آگاهی‌ کارکنان، همچنین پیاده‌سازی فرهنگ اچ‌اس‌ئی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز گچساران، شهباز صفری با تبریک روز آتش‌نشان و گرامی داشتن یاد شهدای آتش‌نشان گفت: نگاه ویژه و تلاش در جهت حفظ و ارتقای سلامت و ایمنی کارکنان و مدیریت صحیح و بهینه در حوزه حفاظت از محیط زیست همواره از اولویت‌های مهم شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران است.

وی با اشاره به ویژگی خاص و گستره شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و استان فارس و مسئولیت مدیریت ایمنی اظهار کرد: همسو با سیاست‌های ابلاغی وزارت نفت مبنی بر توجه ویژه به اصول ایمنی و تأکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه اچ‌اس‌ئی و مدیریت بحران، اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست این شرکت از ابتدای سال تاکنون موفق به برگزاری ۶۰ هزار و ۱۰۰ نفر ساعت آموزش به کارکنان شده است.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه این دوره‌ها در زمینه‌های آتش‌نشانی، ایمنی، حفاظت محیط زیست، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و بهداشت حرفه‌ای در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و زیر نظر مستقیم کارشناسان این امور برگزار شده است، تصریح کرد: این آموزش‌ها همسو با خط‌مشی سازمان و به‌منظور ارتقای سطح سلامت کارکنان و حفظ اموال و سرمایه‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار می‌شود.

صفری به دیگر فعالیت‌های این اداره اشاره کرد و افزود: انجام ۲ هزار و ۳۰۰ فقره بازرسی اچ‌اس‌ئی به‌منظور شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز و ارائه راهکار برای حذف یا کاهش ریسک ناشی از کارهای عملیاتی و تعمیراتی از سوی کارشناسان واحدهای اچ‌اس‌ئی از بارزترین فعالیت‌های میدانی این شرکت بوده است و صدور بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۴۰ فقره اجازه‌نامه کار (پرمیت) نشان از تعدد کارهای تعمیراتی و کنترل اقدام‌های بازدارنده با هدف پیشگیری از بروز حوادث دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری بیش از ۲۱ فقره مانور شرایط اضطراری به‌منظور ارتقای آمادگی کارکنان به‌منظور مقابله با اتفاق‌ها از اهم اقدام‌های پیشگیرانه و واکنشی محسوب می‌شود، اظهار کرد: در کارهای پرریسک، عملیات‌های خاص و  آماده‌باش نیز ۱۸۲۷ مورد نظارت انجام شده است.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با قدردانی از تلاش و همدلی مجموعه کارکنان صنعت نفت گچساران ابراز کرد: با تمامی اقدام‌های انجام‌شده ۶۲۲ روز بدون حادثه را تا امروز در شرکت داشته‌ایم.

کد خبر 462591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =