اقدام‌های بهینه‌سازی مصرف گاز در بخش خانگی تشریح شد

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران، سه اقدام شرکت ملی گاز ایران برای بهینه‌سازی مصرف گاز در بخش خانگی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، محسن مظلوم فارسی‌باف امروز (سه‌شنبه، ۱۹ مهرماه) در میزگرد علمی ترویجی (آموزشی) با عنوان «چالش‌های مدیریت تأمین گاز طبیعی در ماه‌های سرد سال و راه‌های برون رفت از آن» در محل مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی درباره بهینه‌سازی مصرف گاز اظهار کرد: شرکت ملی گاز سه اقدام عملیاتی را در حوزه بهینه‌سازی مصرف گاز در بخش مسکن تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه مازیار سیاح‌نژاد، رئیس امور نظارت، اندازه‌گیری و کنترل کیفیت گاز مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در این نشست به بخش موتورخانه‌ها اشاره کرد، افزود: اقدام منسجمی میان شرکت‌های ملی نفت و گاز ایران و بهینه‌سازی مصرف سوخت به عنوان مجری برای تعویض بخاری‌ها در حال انجام است، در بحث بخاری‌ها، قرارداد آن کامل شده و به شرکت ملی نفت ایران ارسال شده است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران از ورود به فضای هوشمندسازی شبکه توزیع گاز خبر داد و گفت: به‌تازگی قراردادی با دانشگاه صنعتی مالک اشتر با هدف استفاده از توانمندی این دانشگاه درباره بحث‌های سایبری و پدافند غیرعامل امضا کرده‌ایم.

فارسی‌باف اظهار کرد: در این زمینه برنامه مطالعاتی تدوین الگوی بومی امن را در دستور کار داریم که با کمک دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان تخصصی این حوزه انجام خواهد شد و پس از آن وارد مرحله عملیاتی می‌شویم که سازندگان قطعات و تجهیزات در این زمینه شناسایی شده‌اند.

وی تأکید کرد: طبق قاعده موارد دیگری مانند پنجره‌های دوجداره و عایق ساختمان و مقررات مختلف و ... در یک برنامه کوتاه مدت نمی‌گنجند و این سه برنامه که بیشترین تأثیر را می‌تواند در مدیریت مصرف گاز داشته باشد را در اولویت قرار داده‌ایم.

کد خبر 462903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =