روند مطلوب تولید گاز در پالایشگاه ایلام

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از روند مطلوب تولید گاز طبیعی در پالایشگاه ایلام خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در سفر به استان ایلام، در نشست با مدیرعامل و هیئت رئیسه شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه پایداری عرضه گاز در سایه تولید محقق می‌شود، گفت: در فصل سرد سال، امکان قطعی گاز در استان‌های کشور وجود دارد، از این رو، نقش پالایشگاه‌ها در این زمینه حیاتی است. 

وی افزود: ایلام در حوزه انرژی به‌ویژه نفت و گاز ظرفیت مناسبی دارد و در حوزه‌های بالادستی و پایین‌دستی اقدام‌های قابل‌توجهی هم انجام شده است، اما کافی نیست، به همین دلیل دولت سیزدهم با رویکرد کار و کرامت، به مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور توجهی ویژه‌ داشته و برای رشد و توسعه آنها در زمینه‌های مختلف، برنامه دارد.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه ایلام از لحاظ شاخص‌های توسعه‌یافتگی در ردیف استان‌های کمتر برخوردار کشور قرار دارد و باید برای جبران عقب‌ماندگی‌ها، منابع قابل توجهی به آن اختصاص یابد، تصریح کرد: این استان در دولت‌های پیش کمتر مورد توجه قرار گرفته و این دولت برای توسعه همه‌جانبه آنها برنامه دارد که به مرور زمان اجرایی خواهد شد.

چگنی از نقش‌آفرینی این منطقه به‌عنوان دژ مستحکم کشور در زمان دفاع مقدس یاد کرد و گفت: به مدد تلاش مسئولان استانی و از آنجا که در این زمینه، دولت توجه به مناطق محروم را در دستور کار قرار داده، این منطقه نیز روز به روز در حال پیشرفت است.

وی اظهار کرد: اکنون مرحله دوم پالایشگاه گاز ایلام با پیشرفت فیزیکی ۳۸ درصد در حال اجراست که با بهره‌برداری از مرحله دوم این واحد صنعتی، روزانه ۳ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید اضافه می‌شود و انتظار می‌رود اجرای این پروژه در توسعه استان و استان‌های همجوار تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان از تلاش‌های مدیرعامل و مجموعه همکاران پالایشگاه گاز ایلام در زمینه‌های مختلف قدردانی و بیان کرد: کارکنان پالایشگاه‌ها در خط مقدم تولید و اقتصاد کشور هستند و در زمان دفاع مقدس در تأمین انرژی و امروز با تولید پایدار در زمینه‌های مختلف، نقش‌آفرینی می‌کنند که این مهم، ستودنی است.

کد خبر 463022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =