بیش از ۲۰۰ پروژه مهم و اساسی صنعت گاز در حال اجراست

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ پروژه مهم و اساسی صنعت گاز در کشور در حال اجراست.

به گزارش شانا به نقل شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در سفر به استان ایلام و در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در این استان و امام جمعه ایلام گفت: به‌دلیل شرایط ناترازی ۲۰۰ میلیون مترمکعبی تولید و مصرف گاز کشور در زمستان امسال، صرفه‌جویی در مصرف گاز برای خدمات‌رسانی و تأمین گاز پایدار همه هموطنان ضرورت است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۲، پروژه گازرسانی به همه روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان ایلام تکمیل می‌شوند، افزود: اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۷ درصد جمعیت روستایی استان از گاز برخوردارند.

معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر اینکه رعایت الگوی مصرف ازسوی مشترکان سبب صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف گاز می‌شود، ادامه داد: شرکت ملی گاز ایران مجموعه‌ای خاص و عملیاتی است که به‌صورت ۲۴ ساعته به مشترکان خانگی، صنایع، نیروگاه‌ها، کارخانه‌ها و... خدمات‌رسانی می‌کند.

چگنی رعایت الگوی مصرف در فصل سرد سال را ضرورت دانست و اظهار کرد: هرچه هوا سردتر شود، مصرف گاز بالاتر می‌رود و به‌دلیل شرایط ناترازی گاز کشور، توسعه در حوزه گازرسانی و افزایش تعداد و مصرف مشترکان، برای جلوگیری از قطع گاز خانگی هموطنان، مجبور به قطع گاز صنایع و کارخانه‌های پرمصرف می‌شویم.

وی تصریح کرد: گاز طبیعی سبب تقویت و گسترش صنایع و رفع محرومیت می‌شود و هرچه این نعمت خدادادی از سوی مردم بهینه مصرف شود، به چرخش اقتصادی واحدهای تولید و صنایع کشور کمک می‌شود. مصرف گاز در کشور ما بالاتر از حد استاندارد است و در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف در فصل سرد سال با مشکل تأمین گاز روبه‌رو خواهیم شد، از این رو نیازمند کمک و همراهی ائمه جمعه در فرهنگ‌سازی و ترغیب مردم به رعایت الگوی مصرف و کاهش مصرف آن از تریبون نماز جمعه و مساجد هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین با اشاره به فعالیت تولید گاز در پالایشگاه گاز و در حال اجرا بودن طرح توسعه‌ای فاز ۲ پالایشگاه گاز ایلام گفت: این طرح در سال‌های پیش کمتر مورد توجه قرار گرفته بود و با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد در حال اجراست و تلاش می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد که در صورت بهره‌برداری کامل، گاز تولیدی آن ۳.۴ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد و ۵۰ درصد به ظرفیت کنونی تولید گاز پالایشگاه ایلام افزوده خواهد شد.

الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام هم در سخنانی با بیان اینکه کار در شرکت گاز، خدمت در جبهه اقتصادی است، اظهار کرد: در تعریف جهاد اقتصادی، اگر کار اضافه بر حد معمول انجام یا برای بی‌نیازی کشور به دشمن تلاش شود، می‌گویند جهاد اقتصادی انجام شده و به یقین، اهمیت کار شما در شرکت گاز، مصداق جهاد اقتصادی است و مجموعه شرکت گاز در استان ایلام خوب عمل کرده است.

وی افزود: مصرف بهینه گاز از سوی مردم سبب صادرات گاز و درآمدزایی برای کشور می‌شود که انتظار می‌رود آحاد مختلف جامعه الگوی مصرف را رعایت و در مصرف گاز و دیگر انرژی‌ها صرفه‌جویی کنند، زیرا اسراف در دین مبین اسلام حرام است.

امام جمعه ایلام در پایان با اعلام رضایت از عملکرد شرکت گاز استان در گازرسانی به مناطق مختلف ایلام تصریح کرد: گازرسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، سبب جلوگیری از مهاجرت به شهرها، کاهش هزینه‌ها و کمک به اقتصاد خانواده‌ها و حفظ محیط زیست می‌شود.

هزینه‌کرد ۳۵ میلیارد تومانی شرکت ملی گاز برای زائران اربعین

براساس این گزارش، چگنی همچنین در دیدار با استاندار ایلام با اشاره به خدمت‌رسانی شرکت ملی گاز ایران به زائران اربعین حسینی گفت: این شرکت افتخار داشت در اربعین امسال، ۳۵ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف هزینه کند که بخشی از این اعتبارات، مربوط به حوزه اربعین ایلام بود.

وی افزود: افزون بر این مبلغ، ۱۲۰ دستگاه اتوبوس این شرکت در اختیار زائران اربعین قرار گرفت که این موضوع نشان‌دهنده نقش پررنگ این شرکت در انتقال زوار بود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه با بیان اینکه عملکرد پالایشگاه گاز ایلام و شرکت گاز استان در خدمات‌رسانی به زائران اربعین ستودنی است، اظهار کرد: اعزام این تعداد اتوبوس در ایام اربعین به مهران سبب شد زائران به‌راحتی بتوانند به شهرهای مبدأ انتقال یابند.

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام هم با بیان اینکه عملکرد شرکت ملی گاز ایران در اربعین و در ایلام ستودنی است، تأکید کرد: عملکرد مجموعه پالایشگاه گاز  ایلام و شرکت گاز استان در زمینه‌های مختلف رضایت‌بخش است.

وی بیان کرد: مجموعه شرکت ملی گاز ایران شامل پالایشگاه گاز ایلام و شرکت گاز استان، چند موکب در مهران دایر و بیش از ۱۰ میلیارد تومان در اربعین هزینه کردند.

کد خبر 463039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =