پالایشگاه اصفهان تشریفات مناقصه در معامله با دانش‌بنیان‌ها را حذف کرد

رئیس بررسی منابع و پشتیبانی ساخت داخل پالایشگاه نفت اصفهان گفت: با هدف حمایت از ساخت داخل و پیرو تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس شورای اسلامی و با الگو گرفتن از ماده ۱۰ این قانون، یک بند به آیین‌نامه پالایشگاه با عنوان نداشتن التزام به برگزاری تشریفات مناقصه‌ها در معامله با دانش‌بنیان‌ها درباره تولید نخستین بار اقلام فناورانه راهبردی اضافه شد.

به گزارش شانا به نقل از پالایشگاه نفت اصفهان، امیر سخنورنیا افزود: اگرچه در ابتدای سال ۱۴۰۱، قانون تولید نخستین بار تصویب و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، با توجه به اینکه شرکت پالایش نفت اصفهان خصوصی است و آیین‌نامه معاملات مختص به خود را دارد، اداره بررسی منابع و پشتیبانی ساخت داخل، طرحی را مبنی بر دریافت مجوز به هیئت مدیره شرکت ارائه کرد که خوشبختانه موافقت شد.

وی تصریح کرد: با توافق با طرح از سوی هیئت مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان،  بند مربوطه به آیین معاملات شرکت اضافه شد.

به گزارش شانا، شرکت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت‌خام و فرآورده‌های نفتی و تأمین خوراک صنایع پایین‌دستی از سال ۱۳۵۸ آغاز کرده و هم‌اکنون بیش از ۲۲ درصد فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور را تولید و تأمین می‌کند.

این مجتمع بزرگ پالایشی متشکل از دو پالایشگاه تا حدودی مشابه بوده و اصلی‌ترین واحدهای عملیاتی آن شامل واحدهای تقطیر، تولید گاز مایع، کاهش گرانروی، تبدیل کاتالیستی، تولید هیدروژن، آیزوماکس، بنزین‌سازی، حلال‌های ویژه، واحد آب و برق و بخار، واحدهای آمین و بازیابی گوگرد و... است.

نفت‌خام مورد نیاز این شرکت از حوزه نفتی مارون در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز از طریق هفت ایستگاه تقویت فشار و با خط لوله‌ای به طول ۴۳۰ کیلومتر تأمین می‌شود. طرح جامع بهبود فرآیند و بهینه‌سازی پالایشگاه نفت اصفهان هم‌اکنون یکی از مهم‌ترین طرح‌های محیط زیستی این واحد عظیم پالایشی برای افزایش کیفیت فرآورده‌های تولیدی و کاهش نفت کوره تولیدی است.

کد خبر 463045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =