پالایشگاه اصفهان در بهره‌مندی از دانش‌بنیان‌ها سرآمد شرکت‌های پالایشی است

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: پالایشگاه نفت اصفهان با بهره‌مندی از دانش‌بنیان‌ها و ظرفیت نخبگان توانسته است سرآمد شرکت‌های پالایشی باشد.

به گزارش شانا به نقل از پالایشگاه نفت اصفهان، جلیل سالاری در حاشیه بازدید از پالایشگاه نفت اصفهان افزود: پروژه زیست محیطی تصفیه گازوئیل شرکت پالایش نفت اصفهان با رویکرد بهره‌گیری از توانمندی‌های ساخت داخل و دانش بومی و در شرایط تحریم بسیار ارزشمند تلقی می‌شود، زیرا هموطنان از سوخت پاک و گازوئیل یورو ۵ بهره‌مند شده‌اند. به این منظور امیدواریم بحث امنیت انرژی، توسعه بخش پتروپالایشگاهی و به موازات آن طرح‌های زیست محیطی در بخش برش‌های سنگین نیز که امروز در حال اجراست، همه به ثمر برسد.

وی با تأکید بر اینکه برای تحقق هر چه بیشتر اهداف تعیین‌شده، تلاش‌های بیشتری نیاز است، تأکید کرد: حضور جوانان متخصص و پرورش نیروهای کارآمد، با بهره‌مندی از ظرفیت‌های پالایشگاه‌ها و برطرف کردن خلأهای حوزه پیمانکاری و اجرای پروژه‌ها به‌طور حتم روزهای امیدبخش‌تری را  رقم خواهد زد.  

معاون وزیر در امور پالایش و پخش به زنجیره تولید کالایی و ایجاد برند کالایی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه پالایشگاه اصفهان در این زمینه هم پیشروست.

محسن قدیری، مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به پروژه عظیم زیست محیطی تصفیه گازوئیل شرکت پالایش نفت اصفهان، درباره مزایا و ضرورت‌های اجرای این طرح گفت: تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه گازوئیل و سوخت پاک  مطابق استاندارد یورو ۵، جلوگیری از انتشار ۳۰۰ تن گوگرد در روز، کاهش گوگرد گازوئیل تولیدی پالایشگاه به ۱۰ ppm و تولید گوگرد گرانول به میزان ۳۰۰ تن در روز از مزیت‌های این طرح است.

وی همسویی با سیاست کلی نظام همسو با برنامه‌های توسعه ملی، حفظ جایگاه پالایشگاه اصفهان در فضای بازار رقابتی در آینده با تولید محصولات متنوع و مطابق با بازار عرضه و تقاضا و ورود به بازارهای بین‌المللی به‌منظور فروش محصولات با توجه به خصوصی شدن پالایشگاه را از دیگر مزایای این طرح برشمرد.

کد خبر 463356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =