سود هر سهم پالایشگاه اصفهان ۳۵۷ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: سود هر سهم شرکت پالایش نفت اصفهان در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۵۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت اصفهان، محسن قدیری با بیان اینکه سود هر سهم شرکت پالایش نفت اصفهان در ۶ ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه پارسال ۳۵۷ درصد رشد داشته است، افزود: این افزایش سود به‌دلیل وجود چند عامل اتفاق افتاده که اصلی‌ترین آنها شاخص کرک اسپرد (شاخص مابه‌التفاوت نرخ نفت خام و فرآورده‌ها) است.

وی بیان کرد: نکته حائز اهمیت اینکه به‌رغم‌ افزایش یکنواخت نرخ خوراک و فرآورده‌های نفتی شرکت‌های پالایشی و نفتی، پالایشگاه اصفهان به‌واسطه تغییر نگرش هیئت مدیره و مدیرعامل فعلی در تصمیم‌های راهبردی شرکت به‌ویژه افزایش امید در کارکنان و افزایش حس تعلق خاطر در آنها و احساس امنیت شغلی بیشتر و تغییر در نمودار سازمانی در قالب شرکت پتروپالایش و اعمال کنترل‌های داخلی و ایجاد اداره‌های جدید به این مهم دست یافته‌ایم.

مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان با بیان اینکه این شرکت بیش از ۲۵ درصد سوخت کل کشور را تأمین‌ می‌کند، ادامه داد: تولید بنزین یورو در سال‌های اخیر از افتخارهای این شرکت در زمینه کاهش آلودگی ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی در کلان‌شهرهایی مانند اصفهان، تهران و اراک است.

قدیری گفت: راه‌اندازی واحد تصفیه گازوئیل از مهرماه امسال و کاهش گوگرد به کمتر از ۱۰ppm و تولید گازوئیل یورو افزون بر سودآوری خیره‌کننده در ۶ ماه دوم سال به کاهش آلایندگی‌های جوی نیز کمک قابل توجهی می‌کند.

وی با بیان اینکه از دیگر عوامل افزایش سودآوری شرکت پالایش نفت اصفهان فرآورده‌هایی است که این شرکت برای واحدهای همجوار تأمین می‌کند، اظهار کرد: سنجش دقیق‌تر خوراک تزریق‌شده به واحدهایی مانند نفت سپاهان و نفت جی در این زمینه تأثیری بسزا داشته است.

مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان تصریح کرد: سود حسابرسی‌نشده پالایشگاه اصفهان به ۲۰.۶ هزار میلیارد تومان (همت) رسیده است که در نوع خود بی‌نظیر است.

کد خبر 463980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =