پیشرفت ۸۰ درصدی بخش مهندسی پروژه RHU پتروپالایش سهروردی صفاهان

مدیرعامل شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان گفت: بخش مهندسی پروژه RHU (واحد تصفیه ته‌مانده سنگین برج‌های تقطیر) شرکت پتروپالایش سهرودی صفاهان (هلدینگ پتروپالایش نفت اصفهان) در بخش مهندسی با پیشی‌ گرفتن از برنامه زمانی، بیش از ۸۰ درصد پیشرفت حاصل شده است.

به گزارش شانا به نقل از پتروپالایش سهروردی صفاهان، جواد شاه‌محمدی با اشاره به روند رو به رشد فعالیت‌های اجرایی و همچنین افزایش نیروی انسانی شاغل بیان کرد: نقشه‌های فونداسیون کمپرسورهای رفت و برگشتی، نقشه فونداسیون راکتورها و سازه‌های فلزی پیرامونی آن با حجم تقریبی ۱۰ هزار متر مکعب بتن‌ریزی زودتر از برنامه تهیه و در اختیار پیمانکار اجرایی قرار گرفته است.

وی همچنین از نهایی شدن ۹۴ درصد از قراردادهای مربوط به بخش تأمین کالا و تجهیزات طرح خبر داد و افزود: ۶ درصد باقیمانده از این قراردادها مربوط به بخش‌های تکمیلی کالاهای موردنیاز پروژه است که به نسبت پیشرفت طرح و نهایی‌سازی نیاز کالا، منجر به امضای قرارداد با سازندگان خواهد شد.

مدیرعامل پتروپالایش سهروردی گفت: واحد RHU یکی از پروژه‌های مهم شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان است که روزانه ۸۱ هزار بشکه از ته مانده برج‌های واحدهای تقطیر وارد این واحد شده و تصفیه خواهد شد.

شاه‌محمدی حجم سرمایه‌گذاری برآوردشده برای این واحد را بالغ بر ۶۵۰ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: ۸ بسته خرید تجهیزات خاص این پروژه شامل حدود ۵۰ درصد وزن تدارکات واحد، بالغ بر ۲۳۰ میلیون یورو، در سال‌های گذشته به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه و نوع قراردادها، با تعلیق خریدها مواجه بود، اما با اتخاذ تصمیمات هیئت مدیره هلدینگ پتروپالایش اصفهان در یک سال گذشته، قراردادهای معلق و مسئله‌دار تعیین تکیلف شدند و بخش مهمی از تجهیزات به مرحله ساخت، ارسال و نصب رسیده است.

وی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد و با اعمال ارزش زمانی مبالغ سرمایه‌گذاری، سرمایه اصلی آن تا سال ۱۴۰۸ به شرکت بازگردد.

کد خبر 633180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =