سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفت و گاز باید به ۸۰ میلیارد دلار برسد

رئیس سازمان برنامه و بودجه بر رسیدن رقم سرمایه‌گذاری‌ها در پروژه‌های نفت و گاز به ۸۰ میلیارد دلار تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، مسعود میرکاظمی امروز (یکشنبه، یکم آبان‌ماه) در مراسم گرامیداشت روز آمار و برنامه‌ریزی در سازمان برنامه و بودجه با اشاره به رقم بسیار بالای نقدینگی در کشور اظهار کرد: باید از این حجم نقدینگی برای سرمایه‌گذاری استفاده شود.

وی گفت: به‌تازگی همکاری خوبی بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت شکل گرفته و کنسرسیومی از بانک‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و دیگر شرکت‌های پیمانکاری تشکیل شده که منجر به تفاهم‌نامه و قرارداد شده و قرار است ۲۷ میلیارد دلار در پروژه‌های نفت و گاز سرمایه‌گذاری شود و این رقم باید تا ۸۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفت و گاز زودبازده بوده و سرمایه آن در کمتر از یک سال بازمی‌گردد، تصریح کرد: ما نیاز به نگاه برنامه‌محور به جای بودجه‌محور داریم، در حالی که هم‌اکنون عمده وقت سازمان برنامه و بودجه صرف بودجه می‌شود و کمتر به برنامه توجه می‌شود.

میرکاظمی از امسال و سال آینده به‌عنوان ثبات اقتصادی و رشد اقتصادی یاد کرد و گفت: گزارش‌های ملی باید به سیاست‌گذاران و سرمایه‌گذاران از محل آمار داده شود.

کد خبر 463366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =