راهبرد بهینه‌سازی مصارف انرژی از نیازهای ضروری کشور است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بهینه‌سازی مصرف انرژی را از نیازهای ضروری کشور دانست و از تهیه طرح دوفوریتی مدیریت بهینه‌سازی مصرف آب، برق، گاز و فرآورده‌های نفتی در مجلس خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از صداوسیما، فریدون حسنوند با تأکید بر اینکه بر اساس این طرح، معاونت بهینه‌سازی مصرف ریاست جمهوری تشکیل و همه امور مدیریتی بهینه‌سازی وزارت نفت به دولت واگذار خواهد شد، اظهار کرد: به‌دلیل ابعاد گوناگون امور بهینه‌سازی مصارف کشور و دولت، وزارت نفت نمی‌تواند عهده‌دار همه این امور باشد.

وی سرمایه‌گذاری خارجی و ایجاد ساختار مدیریت مصرف برای توسعه میدان‌های نفت و گاز و هم‌ترازی گاز را خواستار شد و گفت: علاوه بر این دو موضوع، باید ۵ درصد درآمدهای نفتی به وزارت نفت اختصاص یابد و حکم قوانین برنامه هفتم توسعه و بودجه سالانه شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: باید ۳۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی به وزارت نفت اختصاص یابد، زیرا این صندوق از محل درآمدهای نفتی شکل گرفته است.

حسنوند تصریح کرد: این کمیسیون، نظارت‌های میدانی را برای چگونگی اجرای قوانین و کارکردهای واحدهای عملیاتی و اجرایی نفت و گاز کشور افزایش داده است و تلاش می‌کند با این نظارت‌ها، فرآیندهای تولید، توسعه، توزیع و صادرات فرآورده‌های نفت و گاز اصلاح و بهبود یابد.

کد خبر 463425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =