تمهیدهای پایانه‌های نفتی ایران برای فصل بارش

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از پیش‌بینی و انجام تمهیدات لازم در مناطق عملیاتی این شرکت با توجه به شروع فصل پاییز و نزدیک شدن به فصل بارش باران خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز با اشاره به اینکه  پایانه نفتی خارک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین نقاط راهبردی کشور و مرکز ثقل ذخیره‌سازی و صادرات نفت کشور است، گفت: با توجه به شروع فصل پاییز و نزدیک شدن به زمان بارندگی و شرایط جوی خاص و لزوم آمادگی حداکثری با هدف جلوگیری از آسیب‌پذیری در زمان بحران، اقدام‌ها و راهکارهای مناسب برای جلوگیری از خسارات وارده به تأسیسات و زیرساخت‌های حیاتی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: با تمهیدات اتخاذشده در پایانه میعانات گازی پارس جنوبی، همچون سال‌های گذشته این پایانه برای پذیرش نفت‌کش‌ها در همه شرایط آمادگی دارد و عملیات در این منطقه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که در همه شرایط برای جلوگیری از توقف در زمینه تولید اقدام‌های لازم انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: پارسال در چند مورد این پایانه با پذیرش ریسک عملیاتی و با توجه به شرایط بسیار نامساعد آب و هوایی، اقدام به پهلودهی نفت‌کش‌ها کرد و شرایط را برای تولید پایدار مهیا ساخت.

اسدروز اظهار امیدواری کرد که در زمستان پیش‌رو نیز همچون سال قبل با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده بتوانیم به وظایف و مسئولیت‌های محوله جامه عمل بپوشانیم و وظیفه خود را از بابت تداوم تولید پایدار به انجام رسانیم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون هر چهار گوی شناور و سه فروند یدک‌کش و همچنین سه فروند قایق بندگیر آماده عملیات، برخی تعمیرات مورد نیاز روی تأسیسات و گوی‌های شناور انجام و بیشتر نواقص برطرف شده  است و شرایط برای انجام ماموریت‌ها مهیاست.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران همچنین بر اهمیت پایانه نفتی شمال به‌عنوان پایانه پشتیبان در فرآیند ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام کشور و کمک در تکمیل زنجیره ارزش نفت و گاز کشور اشاره کرد و گفت: زیرساخت‎های اصلی این پایانه شامل پهلوگاه‎ها، بازوهای بارگیری، خطوط لوله جریانی، مخازن ذخیره‌سازی و سامانه‌های اندازه‌گیری است که به‌روز بودن، چابکی و آمادگی پایانه در انجام مأموریت‌ها بسیار حائز اهمیت است.

اسدروز یادآور شد: بدون شک ایران امن‌ترین و اقتصادی‌ترین مسیر حمل نفت خام به‌شمار می‌رود و پایانه نفتی شمال با در اختیار داشتن تجهیزات مدرن و پیشرفته، می‌تواند کمک بزرگی در مأموریت‌های صنعت نفت انجام دهد.

کد خبر 463466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =