روابط تجاری ایران و ارمنستان ۴۳ درصد رشد داشته است/ هدف‌گذاری ۳ میلیارد دلاری

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه روابط تجاری و اقتصادی ایران و ارمنستان در چند ماه گذشته ۴۳ درصد رشد داشته است، گفت: برای توسعه این روابط تا ۳ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، سیدابراهیم رئیسی امروز (سه‌شنبه، دهم آبان‌ماه) پس از گفت‌وگوی دوجانبه با نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان در نشست خبری مشترک اظهار کرد: تردید ندارم سفر نخست‌وزیر ارمنستان به جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی برای ارتقای روابط دو کشور خواهد بود.

وی افزود: سیاست همسایگی از سیاست‌های مورد تأکید دولت است و در این مدت چند نشست با نخست‌وزیر ارمنستان داشتیم. در این نشست‌ها به‌ویژه در این سفر محور مذاکره توسعه روابط تجاری، اقتصادی و امنیتی بین دو کشور است.

رئیس جمهوری گفت: در چند ماه گذشته ۴۳ درصد رشد روابط تجاری با ارمنستان ثبت شد، اما هدف‌گذاری برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور ۳ میلیارد دلار است که دستیابی به آن کاملاً امکان‌پذیر است.

رئیسی ابراز امیدواری کرد که در سفر نخست‌وزیر ارمنستان و هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی این کشور بتوانیم توافق‌های تهران و ایروان را اجرایی کنیم تا گام مهمی برای توسعه روابط دو کشور برداشته شود.

نخست‌وزیر ارمنستان نیز در این نشست خبری با قدردانی از دیدگاه‌های اصولی ایران نسبت به صلح و امنیت در منطقه قفقاز عنوان کرد: موضوعات در دستور کار امروز همکاری‌های منطقه‌ای بود و اینکه ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه همکاری بین دو کشور وجود دارد.

پاشینیان بخش عمده مذاکرات را مربوط به روابط اقتصادی، بالا بردن حجم مبادلات تجاری و یافتن راه‌حل‌هایی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی عنوان کرد و افزود: در زمینه انرژی و کشاورزی، زیرساخت‌ها و مدیریت منابع آبی ‌مذاکراتی انجام شد که باید جمع‌بندی شود.

وی با ابراز خوشحالی از نتیجه‌بخش بودن دیدار امروز خود با رئیس‌جمهوری ایران گفت: وزیران مربوطه درباره تمدید قرارداد تهاتر برق و گاز یادداشت تفاهمی امضا کردند و شواهد نشان می‌دهد این دیدار کاملاً مفید و سازنده بود.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان به دعوت رسمی رئیس‌جمهوری امروز (سه‌شنبه، دهم آبان‌ماه) در صدر هیئتی بلندپایه از مقام‌های سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد و در مجموعه سعدآباد مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

کد خبر 463535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =