۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
  • کد خبر: 463935
صادرات پتروشیمی تبریز ۳ برابر می‌شود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز از پیشرفت ۱۵ درصدی پروژه پلی­‌اتیلن سنگین این شرکت با ظرفیت سالانه ۳۱۰ هزار تن خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این پروژه، صادرات پتروشیمی تبریز به حدود سه برابر رقم کنونی می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی تبریز، سیاوش درفشی با اشاره به اینکه این پروژه تیرماه سال ۱۴۰۰ کلید خورد، اظهار کرد: هم‌اکنون ۴۰۰ نفر نیرو در این پروژه فعال هستند.

وی میزان پیشرفت این پروژه در بخش مهندسی را ۸۰ درصد اعلام کرد و گفت: نصب ساندویچ پنل انبار محصول‌ها آغاز شده و در خصوص وسل‌ها و منهول‌ها نیز اقدام‌های مربوطه در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز افزود: فاز مهندسی پایه (Basic Engineering) طرح بزرگ پلی‌اتیلن سنگین پتروشیمی تبریز برای نخستین بار در کشور با استفاده از دانش فنی داخلی انجام شده است و قرارداد آن میان پتروشیمی تبریز و شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) امضا شد.

درفشی اعلام کرد: با آغاز فعالیت‌های اجرایی و مطابق با برنامه‌ریزی دقیق انجام‌شده در اواخر سال ۱۴۰۲ واحد پلی‌اتیلن سنگین به بهره‌برداری می‌رسد و ظرفیت تولیدات پلیمری شرکت را به ۲.۲ برابر ظرفیت فعلی می‌رساند.

وی ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری طرح حدود ۲۲۰ میلیون دلار معادل ۴۸ هزار میلیارد ریال برآورد شده است و در دوران اوج نصب و ساختمان برای بیش از ۱۰۰۰ نفر اشتغال به همراه دارد و با راه‌اندازی آن، صادرات پتروشیمی تبریز به حدود سه برابر مقدار کنونی خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز یادآور شد: مجتمع پتروشیمی تبریز نخستین واحد پتروشیمی کشور است که واحد تولید پلی‌اتیلن سنگین در آن با دانش بومی، طراحی و اجرا می‌شود.

شرکت پتروشیمی تبریز در زمینی به مساحت ۳۹۱ هکتار در جنوب غربی شهر تبریز و در جوار غربی پالایشگاه این شهر واقع شده است.

کد خبر 463935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =