ایران و روسیه ظرفیت‌های مطلوبی برای همکاری در بخش نفت و انرژی دارند

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ایران و روسیه ظرفیت‌های بسیار بالایی برای همکاری در بخش نفت و انرژی دارند، گفت: در نشست کمیسیون مشترک ایران و روسیه بیشترین تفاهم‌نامه‌ها مربوط به بخش انرژی و نفت بود.

منصور شکرالهی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به برگزاری موفق شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه اشاره و اظهار کرد: ایران و روسیه از ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری در بخش‌های مختلف از جمله نفت و انرژی برخوردارند و در نشست اخیر نیز بیشترین تفاهم‌نامه‌ها بین دو کشور به بخش نفت و انرژی مربوط بود.

وی افزود: ایران و روسیه اشتراکات فراوانی دارند و حجم سرمایه‌گذاری نیز بین دو کشور بالاست، به‌طوری که بیش از ۴۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه با شرکت‌های روس در بخش‌های مختلف امضا شده است که آثار مثبت آن را در آینده شاهد خواهیم بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روسیه در بحث فرآورده‌ها ظرفیت‌های خوبی دارد و به‌دلیل تحریم‌های اقتصادی، با مازاد فرآورده نیز روبه‌رو شده است، از این رو ایران و روسیه می‌توانند در این باره همکاری‌های دوجانبه داشته باشند و از ظرفیت‌های به‌وجودآمده استفاده کنند.

کد خبر 463937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =