حمایت نفت از مرکز کارآفرینی و خودکفایی در شهر مرزی هویزه

یک مرکز کارآفرینی و خودکفایی در شهر مرزی هویزه به همت شرکت ملی نفت ایران و با همراهی کمیته امداد امام خمینی (ره) احداث شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران با هدف اشتغال‌زایی، توانمندسازی و خودکفایی جوانان و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با صرف اعتبار ۲ میلیارد تومانی یک مرکز کارآفرینی در شهر هویزه احداث کرده است.

پیمان نایب‌زاده، نماینده مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز در استان خوزستان، در مورد هزینه کرد اعتبار ۲ میلیارد تومانی برای مرکز خودآفرینی هویزه گفت: از این میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون صرف فعالیت‌های عمرانی و ۸۰۰ میلیون تومان صرف خرید تجهیزات داخل ساختمان از جمله چرخ خیاطی، اتو و سایر تجهیزات مرتبط با کارورزی و کارآفرینی مددجویان شده است.

به گفته وی، این مرکز کارآفرینی با توجه به نیازمندی‌های موجود در این منطقه محروم احداث شده است. مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌توانند در این مرکز آموزش ببینند، همچنین در خود مرکز و خارج از آن با توجه به حرفه‌ای که کسب کرده‌اند، مشغول کار شوند.

وی با اشاره به مصوبات ۷۱۰۰ میلیارد تومانی سفر رئیس‌جمهوری اظهار کرد: دوسوم پروژه‌های تعریف‌شده مربوط به پروژه‌های آب‌رسانی و فاضلاب و مسئولیت‌های اجتماعی است که با نظارت مدیریت عمران مناطق نفت‌خیز در قالب ۱۰ دستگاه در حال پیگیری و اجرا است. این پروژه‌ها شامل پروژه‌های نوسازی مدارس، احداث فضاهای آموزشی، ورزش و جوانان و احداث فضاهای ورزشی است که به‌ این منظور، نفت با دانشکده علوم پزشکی، دانشگاه چمران، پارک نوآوری و فناوری، آبفا، برق منطقه‌ای، کمیته امداد و ... نیز همکاری دارد.

 ضرورت استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و استانی

جمال شیبه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان نیز گفت: مجموعه کمیته امداد همیشه تلاش می‌کند خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به جامعه مخاطب ارائه دهد و به این منظور سعی بر آن است که از تمامی منابع و ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

وی افزود: یکی از اولویت‌های کاری کمیته امداد استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و استانی است و در این راستا مجموعه نفت همواره تعامل بسیار خوب و سازنده‌ای با کمیته امداد داشته است، به‌طوری که به‌واسطه این همکاری موفق شد خدمات قابل‌توجهی را به مردم منطقه ارائه دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به‌ویژه توانمندسازی اقتصادی را یکی از مصدایق ارزشمندی برشمرد که کمیته امداد با همکاری مجموعه نفت برای کمک به مردم مناطق محروم انجام داده است.

به گفته شیبه یکی از تأکیدهای اصلی مجموعه نفت در تعامل با کمیته امداد، بحث توانمندسازی و ایجاد اشتغال در شرایط حاضر است که ماحصل آن احداث کارگاه دومنظوره کارآفرینی در شهر مرزی و محروم هویزه است که در قالب طرح مسئولیت‌های اجتماعی تأسیس شده است. این مرکز نه‌تنها آموزشی است، بلکه محل اشتغال و درآمدزایی نیز هست.

 ایجاد اشتغال پایدار در منطقه محروم هویزه

حسین وطن‌پرست، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان خوزستان نیز در این ‌باره اظهار کرد: در مرکز آموزشی-تولیدی خیاطی کمیته امداد که با همت شرکت ملی نفت ایران حدوداً دو ماه پیش به بهره‌برداری رسیده، مددجویان علاقه‌مند به رشته خیاطی می‌توانند تحت نظارت مربیان خبره سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش ببینند و وارد بازار کار شوند.

وی افزود: افرادی که علاقه‌مند انجام کار گروهی هستند، می‌توانند با افرادی که به‌عنوان راهبر شغلی معرفی شده‌اند و به صفر تا ۱۰۰ چرخه تولید واقف‌اند، ارتباط برقرار کنند و ضمن دریافت آموزش‌های لازم، شغل پایدار و درآمد مناسبی داشته باشند.

به گفته معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان خوزستان، هدف از ایجاد این مجموعه کارآفرینی این است که بتوان در طی یک سال حداقل به ۱۲۰ نفر آموزش داد تا بتوانند وارد بازار کار شوند. امید که این هدف محقق شود و شاهد نزول خیر و برکت در این منطقه محروم باشیم.

چتر حمایتی شرکت ملی نفت ایران بر منطقه مرزی هویزه

وحید منصوری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان هویزه نیز ضمن قدردانی از مجموعه شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: در این مرکز کارآفرینی هر دو ماه یکبار تقریباً یک دوره آموزشی برای مددجویان خانم برگزار می‌شود که با تسهیلاتی که به این عزیزان داده می‌شود می‌توانند به‌صورت فردی و در کارگاه‌ها به‌صورت گروهی مشغول کار شوند.

وی با بیان اینکه افتتاح این مرکز کارآفرینی و خودکفایی سبب ایجاد اشتغال پایدار در منطقه شده است، اظهار امیدواری کرد که بتوان با کمک مجموعه شرکت ملی نفت ایران خدمات بیشتری به این منطقه مرزی و محروم ارائه داد.

کد خبر 463938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =