بهره‌برداری رسمی از پروژه تغلیظ گازهای اسیدی پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد

واحد شماره یک پروژه تغلیظ گاز اسیدی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی واحد شماره ۲ این پروژه در این شرکت آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد زمانی، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید این شرکت در آیین گشایش رسمی و بهره‌برداری از واحد شماره یک پروژه تغلیظ گازهای اسیدی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد که با حضور معاون امور مهندسی و پژوهش و فناوری وزارت نفت، مدیرکل اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل وزارت نفت، مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد و جمعی از مدیران پالایشگاهی و مسئولان کشوری برگزار شد، اجرای این پروژه را یکی از نمادهای غرورآفرین در شرکت ملی گاز ایران دانست که با تکیه و باور به توان و تخصص ملی شکل گرفته است.

وی گفت: این پروژه همسو با اهداف راهبردی اقتصادی و محیط زیستی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد و به‌منظور بهبود عملکرد واحدهای بازیافت گوگرد و با هدف خلق ارزش افزوده و ارتقای سطح مدیریت دارایی‌های فیزیکی به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با آرزوی امیدواری نسبت به اجرای تعهد پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در تکمیل زنجیره ارزش گوگرد، درباره اهمیت پروژه تغلیظ گازهای اسیدی از منظر خلق ارزش و تولید ثروت اظهار کرد: هدررفت گازهای مشعل در شرکت‌های پالایشی یکی از معضلات این مجموعه‌هاست که در سال‌های اخیر برنامه‌های خوبی برای مقابله با این مسئله، طراحی و اجرا شده و نتایج قابل قبولی به همراه داشته که یکی از این نتایج، کاهش مقدار گازهای ارسالی به مشعل است.

زمانی افزود: مطابق برنامه ششم توسعه، مقدار هدررفت گازهای ارسالی‌ به مشعل در شرکت‌های پالایش گاز باید کاهش می‌یافت که به لطف خدا و تلاش همکاران، این مهم به جز دو شرکت، در همه پالایشگاه‌های گازی از جمله شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد انجام شده است.

وی یکی دیگر از ابعاد پروژه تغلیظ گازهای اسیدی را توجه به بحث مدیریت دارایی‌های فیزیکی دانست و تصریح کرد: مدیریت دارایی‌های فیزیکی تنها معطوف به مسائل تعمیراتی و پایه مهندسی پالایشگاهی نیست. مدیریت دارایی‌های فیزیکی با رشد و تعالی هر سازمان به نقطه قابل قبولی خواهد رسید که در بخش پالایشگاه‌های گازی نیز در این مسیر شاهد تحولات مثبتی هستیم.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در پایان گفت: در بحث مدیریت دارایی‌های فیزیکی، ارزش دارایی‌ها از دو منظر ذاتی و عملیاتی قابل بررسی است. در بخش ذاتی به‌طور طبیعی ارزش متوجه خود کالا و تأسیسات و در بعد عملیاتی، ارزش معطوف به فرآیندهایی است که به آن تأسیسات افزوده می‌شود. با این تعریف ایجاد و راه‌اندازی پروژه‌هایی از این دست، نمونه مطلوب و قابل توجهی در بحث مدیریت دارایی‌های فیزیکی  است.

کد خبر 463939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =